#1 Skrevet Januar 17, 2010 Har ett problem med passaten at den får i overkant mye bensin. Hvis man ser på kjørecomputeren så ligger den på ca 1.6l /m ved litt aktivt kjøring. Ved meget pen kjøring kommer jeg ned i 1.2l. Noen som har noen lure ideer om hvorfor den får så mye bensin? gåen lambda? falsk luft? Snakket med merkeverksted å de snakket om gåen trykkregulator. Er jo en kontakt på bensinmengde fordeleren mot skjermen. Når jeg drar ut denne går forbruket betraktlig ned, ned mot 0 så tenker kanskje den har noe sammenheng med kjørecomputeren. Pluggene er helt svarte og det ryker godt av bilen. Kaldstartdysa er koblet vekk(noe galt med den å) Kan det være tempratur sensoren som er gåen så den innbiller seg at motoren er kald hele tiden? så den pøser på med bensin? Råd taes imot med takk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 17, 2010 Lambda eller dårlige jordingspunkter og dårlig lading. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 18, 2010 den lader vel sånn 13.7v mener jeg. Dynamo er helt ny. Også har jeg lagt opp ny jordingsledning til batteri samt sjekket de fleste andre jordings punkter. Holdder en knapp på lambda siden den sikringen ryker innimellom..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 18, 2010 13.7 er kansje litt lite.. Er bat. toppladet da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 18, 2010 batteri er ikke toppladet nei. bestilt implsgiver til coilen idag og fått kjøpt ny temp. føler til motorstyringen som det så fint heter. Skal ta å lade batteri mens jeg venter på delen fra tyskland. Også kan det fort være det blir en ny spenningsregulator på 14.5v:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 18, 2010 Virker jo som den er klargjort for E85 jo...iallefall hva forbruk angår. Kan jo kanskje også være en temp-føler, slik at den tror den skal gå på "kald" blanding. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 18, 2010 lurer på det jeg å å siden torshov har 25% rabatt kjøpte jeg en ny til motorstyringen. Kostet hele 150kr.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 19, 2010 Noen som kan si hva disse kontaketene er til? sitter på bensinmengde fordeleren begge to. Også ett bilde av plugger 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 20, 2010 tror og det blir ny laderegulator. Startet bilen å målte litt igår.. er 13.7 ut fra dynamo.. som er sunket til 13.4 når det kommer til batteri.... er 14v laderegulator så tror jeg skal se om jeg finner noe større:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...