#1 Skrevet Januar 18, 2010 Nå er jeg ikke helt erfaren i dette gamet, hva gjelder bilshining, har avtale om utbedring av noen små lakkskader til torsdag. Og i den forbindelse tenkte jeg få shinet bilen SKIKKELIG etterpå. Vil Pinnacle - kit med Bøtte være et greit sted å starte. Overflatene har en del swirls, da bilen er 10 år gammel og ALDRI blitt behandlet for dette tidligere. Vet jeg burde hatt en maskin for hånden, men jeg får vel et tilstrekkelig resultat uten!? Jeg har kikket på både Pinnacle og Meguiar's produkter, men blir ikke helt klok på hva jeg burde velge. Uansett må jeg ha bøtte med grit. Og kanskje likegreit å bestille alt fra samme sted. Har lest foraet opp og ned i mente, uten å bli videre skråsikker på valget her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 18, 2010 For og få bort swirls etc,MÅ du nok frem med maskinen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 18, 2010 Hør med Bernhard Brynildsen her i klubben. Han har god greie på gnukking av bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 18, 2010 For og få bort swirls etc,MÅ du nok frem med maskinen. DAMN! Dette er vel ikke så dyrt? Tror jeg har en eldre sak jeg kjøpte på biltema for noen år siden. Denne kan vel benyttes. Går ikke så fort da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 18, 2010 Hør med Bernhard Brynildsen her i klubben. Han har god greie på gnukking av bil Hadde håpet han kanskje kom en tur innom for innspeksjon av forumet her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 22, 2010 Du må på med maskin for å fjerne vaskeriper. Samt også produkter som hører til maskin, håndprodukter inneholder fillere og vil kun fylle igjen de minste ripene som da er synlige igjen etter ett par vask.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 22, 2010 Du trenger en maskin som du kan justere turtallet på. Fra 600 - 3000 rpm er veldig kurrant. Deretter trenger du som Bernhard skriver poleringsputer og tilhørende produkter til de forskjellige grovhetsgradene på poleringsputene. Det er jo lite vits bruke en rubbing fra Meguiars hvis du bruker en glaze pad (høyglans, den aller fineste puten.). Du bør lese over et par tråder her på "Bilpleie" delen før du hopper i det. Der kan du plukke med deg flere fine tips og samtidig se hva slags produkter som passer til din jobb. De fleste som poster en jobb her oppgir som regel hva slags produkter og pads han har brukt. Lykke til, og husk at ingen spørsmål er dumme. (Bernhard; Fått status nå! ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...