#1 Skrevet Januar 18, 2010 (endret) det har oppstått ett problem med s4`n: Har zeitronix bredbåndslambda, og den lader plutselig ikke mer enn 0,75 bar. i går ladet den 1,8bar maks. testet den i dag å da kuttet den trykket når jeg kom til 5000rpm. og samtidig som den begynte å lade så lite viste kjørecomputeren bare 1bar konstant uansett. noen som har peiling på hva det kan være. hva kan være problemet her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 19, 2010 Sansynlig vis vacuum slangen som går inn på et fuktfilter som har hoppet av.. Denne slangen og filteret kan du sjekke ved og lete på torpedoveggen, rett i bakkant av motor. Ser ut som en liten svart blåse, hvor slangen går inn på.. Kan være verdt og sjekke denne først =) Skjedde på min, og da viste den digitale boost måleren 1.0 konstant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 21, 2010 den slangen hadde hoppet av ja:) hehe.. men sliter fortsatt med at bilen slipper opp på 5000rpm.. er akkurat som om jeg slipper gassen, bilen poffer og slutter å dra når den er på ca 5000rpm. har prøvd å skru ned trykket i dag til ca 1,65 men det skjer fortsatt.. noen som har peiling? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 21, 2010 motorspec er som følgende: Garreth GT3071 med .63ar eksos Software er levert av 034 motorsport, sammen med 440cc dyser, 1,9bar WG fjær 3 bar mapsensor silicone innsugs slange til turbo og slangesett til turbo Chip sett er et dual MAP sett, dvs det har to map som velges av bruker. MAP 1 gir 20 psi (1,4 bar)/23 psi (1,6 bar) overboost, og MAP 2 gir 23 psi (1,6 bar)/26 psi (1,8 bar) Orginal RS2 eksos manifold 3” DP i vanlig stål med rustfri V-båndsklemme mot eksosen bakover 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 23, 2010 Prøvde bilen litt til i dag, og hvis jeg ikke gir bånn gass, bare litt gass til over 5000rpm, så dro den helt ut. så den er ikke sånn hele tiden. noen forslag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 24, 2010 Kan du ikke prøve stille trykket enda lengre ned? Prøve på 1bar bare for og se om det har noe med overboost og gjøre? =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 27, 2010 har i dag skiftet resirkventilen til biltema sin forge replika. etter jeg skiftet så gikk bilen som den skulle, dro den helt ut! men litt seinere så var samme feilen tilbake, kuttet på 5000rpm. kan det være at fjøra i resirken er for slapp? tror jeg monterte den minste fjøra. blir ikke helt klok på dette jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 14, 2010 prøvde i dag og ta av den tynne vakumslangen som går fra innsuget til resirkventilen, tok den av resirken og blendet den., dette for å se om det utgjorde noe forskjell på at den kutter på 5000rpm.. Når jeg tok av slangen så gikk trykket ned til 1,1bar, og når jeg skrudde nesten to runder på den manuelle boostcontrolleren så ladet den fortsatt ikke noe mer.. hva er grunnen til dette? mistenker sterkt at det er noe tull med den biltema resirken.. Og en ting til.. Nå har jeg montert resirken sånn at bunn går inn på innsug til turbo og siden går inn på utblås fra turbo.. er dette riktig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 14, 2010 Det skal ikke ha noe å si hvilken vei den står heller, men det er sagt at den holder litt bedre på trykket dersom den står "feil" vei, altså at trykket fra turbo blåser inn på siden av stempelet. Men har du prøvd å trykkteste systemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 15, 2010 så det vil si at den står feil vei nå? har ikke prøvd å trykkteste enda, skal utelukke resirk og wastgate helt før jeg begynner med det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 15, 2010 Kan det ha noe med magnetventilen å gjøre tro..? Kjører du med den tilkoblet..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet April 15, 2010 Kan det ha noe med magnetventilen å gjøre tro..?Kjører du med den tilkoblet..? N75 mener du? Min ble slik da jeg prøvde en anna bankesensor ergo. mulig en av bankesensorene dine er smårar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 15, 2010 magnetventilen er kun tilkoplet med kontakten, kjører med manuell boostcontroller.. drev bilen din å fjusket på samme måte som min mener du? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 15, 2010 kan legge til at når jeg skrur trykket ned til 1,2-1,3 bar så drar den helt ut, det er etter 1,3bar problemene starter.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 15, 2010 Jeg skrev her i morges men det har visst forsvunnet, men den delen som er i motsatt ende av vakumslangen skal etter rett stå inn på trykkrøret fra turbo. Du kunne kansje sjekket om du har en liten flenge i wastegatemembranen og, den er lett å sjekke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 15, 2010 da vil det si at den står feil nå da? men sånn den var før så drev bilen og hugget en del når jeg slapp opp gassen når turboen begynner å lade.. det gjør den ikke nå.. har det noe å si at jeg har den stiveste fjøra? bør jeg ha en slakkere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 15, 2010 Hadde lignende problem med min S4 når det var en liten lekasje i trykksystemet, ingen problemer når jeg ikke ga full gass. men med en gang jeg ga fullt pøs begynte den å hakke og hoste over 5000omdreininger. Skrudde trykket enda lengre ned og det ga seg, fikset trykklekasjen og problemet forsvant... Sjekk om du har noen lekasjer.. Eneste tipset jeg kan gi deg ^^ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 15, 2010 jeg tror ikke det er snakk om noen trykklekkasje, har sett etter det å har ikke funnet noen.. bilen hakker heller ikke når den kommer til 5000rpm.. den bare gir seg liksom.. men takk for tipset:) hvor hadde du lekkasje da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 15, 2010 noen som kan vise meg hvordan n75 er koblet? hvilke slanger som skal hvor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 15, 2010 magnetventilen er kun tilkoplet med kontakten, kjører med manuell boostcontroller.. drev bilen din å fjusket på samme måte som min mener du? Okei, hadde den også tilkoblet slik på min 90q med aan. Har solgt den nå. Nei, min fusket ikke sånn som dette. Men har du sånn boostcontroller med "kule" inni og 2 justeringer (grunn justering + fin justering m liten umbrako) og er du sikker på at den er justert rett..? Husker Jonus sa jeg skulle riste på boost-contr når jeg holdt den i hånda og høre kula som skranglet..så skulle jeg skru på grunn-justeringen til kula akkurat sluttet å skrangle..da var grunn-innstilling rett. Så skulle jeg ut og kjøre..lese av turbotrykk.. og gradvis justere med den lille umbrakoen på fin-justeringen til 1,6 bar ble oppnådd på turbotrykket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 15, 2010 Her er en liten oversikt: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 15, 2010 Okei, hadde den også tilkoblet slik på min 90q med aan. Har solgt den nå.Nei, min fusket ikke sånn som dette. Men har du sånn boostcontroller med "kule" inni og 2 justeringer (grunn justering + fin justering m liten umbrako) og er du sikker på at den er justert rett..? Husker Jonus sa jeg skulle riste på boost-contr når jeg holdt den i hånda og høre kula som skranglet..så skulle jeg skru på grunn-justeringen til kula akkurat sluttet å skrangle..da var grunn-innstilling rett. Så skulle jeg ut og kjøre..lese av turbotrykk.. og gradvis justere med den lille umbrakoen på fin-justeringen til 1,6 bar ble oppnådd på turbotrykket. Jeg har sånn hallmann boostcontroller, med scrollehjul på toppen som jeg justerer rundt.. nå har jeg koplet til n75 ventilen og sjekket resirken, nå kutter den før 5000rpm og drar ikke bra, på 5.gir fikk jeg ca 1,65bar trykk. men det sitter original wastgatefjør på bilen, kan det være grunnen? å har det noe å si hvilken vei n75 står? kan den monteres så den står i alle retninger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 15, 2010 noen som har peiling om membranen inni wastegate er å få kjøpt ny? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 15, 2010 noen som har peiling om membranen inni wastegate er å få kjøpt ny? Jeg har etpar liggende, en splitter ny (500,- ink. brevporto) og en som har noen sprekker men er fin og tett. (300,-?) Treskohans selger også til SEK660. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet April 21, 2010 har i dag byttet til en justerbar resirkventil uten at det hjalp noe, har også byttet til N75ventil samt 1,9bar wastgatefjør. den kutter nå på 5000rpm som før.. tok i dag ut hjernen og skulle bytte tenning og bensin chipen, men skjønte ikke åssen jeg skulle få det til. fikk åpnet hjernen men er usikker på hvordan jeg får delt den så jeg får skiftet chipen, noen som har tips? takk:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...