1.9tdi med turbotrykksproblemer. Rare symptomer

Anbefalte innlegg

Har altså en 2001 modell A4 1.9tdi quattro.

Problemet er litt spesielt.

-Turboen lader innimellom

-I følge merkeverksted er det IKKE feilkode

-Hjelper ikke å skru av/på bilen (Dette hjelper noen ganger)

-Bilen kan være helt fin når jeg parkerer den, men mangler turbotrykk når jeg starter den dagen etter.

-Første gangen jeg merket det skjedde det ved pådrag i 6 gear i lang oppoverbakke

-Draget i bilen varierer. Noen ganger lader den litt, men oppnår ikke skikkelig trykk

 

Ser for meg at det ikke er nødmodus siden det ikke ligger feilkode inne.

Jeg har lite greie på disse motorene, men har lest litt. Det eneste jeg kan komme på er at wastegaten ikke alltid lukker seg. Er dette mulig med symptomene mine?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wastegate er ihvertfall ikke problemet, da du ikke har det :P

 

At det ikke ligger inne feilkode hørtes merkelig ut, da den skal registrere at den ikke greier å lage nok trykk i forhold til hva ECU ønsker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tipper du har en sprekk i en slange. jeg hadde samme problemet når jeg monterte turbotrykksmåler på den første passaten min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig LMM er helt sluttkjørt. Om den ikke registrerer noe luft, så vil den ikke lade heller. Få logget bilen med vag com.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Wastegate er ihvertfall ikke problemet, da du ikke har det :P

: smil :

 

 

Problem at i dag.. Turbotrykket har vært borte noen dager, men når jeg skulle hjem fra jobb i dag var det der. Fungerte helt fint til jeg kom til en lang relativt bratt oppoverbakke. 6 gear med godt pådrag halvveis oppi bakken ble all futt borte. Måtte ned i 4. gear for å komme videre.

Syns det er rart om det skal være et lekkasje problem hvis det bare skjer innimellom.

Men skal sjekke ut det nå jeg får den inn på et varmt sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kokset vnt mekanisme i turbo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville sjekka hvor mye luft du får inn (LMM logging med vag-com). En mulig årsak er at noe kollapser på vakuum sia (snorkel til luftfilterboks, eller noe mellom luftfilterboks og turbo).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg bruke 'denne' til å kjøre logging?

 

edit: eller kanskje denne er bedre?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg bruke 'denne' til å kjøre logging?

 

edit: eller kanskje denne er bedre?

 

Bruk vag com, de du linker til er bare jall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kokset vnt mekanisme i turbo?

 

Ser ut til at du har rett.

Fikk skrudd vekk noen deksler i går og prøvde å røre på staget fra vakuumklokka, men det rikket seg ikke.

 

Kan det stemme at turboen jeg trenger er en Garrett GT1749v?

Motoren min er altså en 1.9tdi ATJ 115hk

Ser de ligger på 6000 og oppover i pris, men har funnet denne på ebay. Noen som har dårlige erfaringer med ebayturboer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.