Noe spesielt å se etter på en 2000+/- passat V6 - svakheter med motor?

Anbefalte innlegg

Noen som har noe erfaring med V6'ern som står i Passat'ene (ikke VR6), er det noen spesielle svakheter med dem, hva må evt sjekkes? - er det kjede på disse også som på VR6 og når må evt denne skiftes?....

Hvordan er det med forbruk kontra en VR6 motor?, og er det stor forskjell på disse 2 motorene i ytelse/måten de er å kjøre?.

Er forøvrig manuell kasse som er aktuelt for min del.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne igjen jeg.....:)

Noe peiling på hva som er O.K pris for en 2000+, med rundt 200K på telleren?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke kjede, er samme V6 som står i A4 og A6, med reim.

Sjekk for oljelekkasjer bak toppene, at den er lettstartet og går jevnt. De fleste er solgt med Tiptronic, sjekk at den er tight og girer pent.

En kompis av meg skal selge sin 2001modell med ca 150k på telleren, tiptronic i god stand og skinn/alcantara, xenon osv. Send meg pm om det er interessant, så skal jeg videreformidle kontakt. Pris ant 120k på den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går ut fra det er en stasjonsvogn?, er nok mest interessert i sedan selv, selv om jeg nok for øyeblikket bare kikker litt.

Ser det ligger en sedan til 125K på finn, med manuell, er kanskje ikke så langt vekke den prisen da.

Takker for tipsene :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom den er i god stand er nok ikke prisen på viddene nei :)

Knallsterke motorer dette, gode og fleksible. Det fine med varebilsregistreringen som var før, er at mange avanter har flusst med utstyr, stor motor og tip. Sedan med manuell er jo sjelden her til lands iaffal :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tilfeldigvis peiling på hvordan den er i forhold til VR6'en (akselerasjon etc), mye samme som å kjøre VR6 eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessverre, vr6 har jeg aldri kjørt. Bare vært baksetepassasjer i en Golf 3 vr6 for en mannsalder siden, men det er ikke nok til å uttale meg. :)

I en stor bil som Passaten syns jeg den passer fint. Drar sterkt fra bunn og har en fin snert på topp. Men noen sportsbil er det jo ikke akkurat.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, nope, passat'en er nok ikke noe sports bil (grunnen for jeg spurte var i grunn bare for at det evt er Passat VR6'en min jeg evt bytter ut)...:)

Takker for svarene i allefall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.