2,8 V6 som er gått snart 300.000 km, bør jeg skygge unna?

Anbefalte innlegg

Tja... hvis du først skal kjøpe en gammel bil, så er vel ikke en 2.8E noe større gambling enn noe annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 2,8 AAH har gått 267 tusen. Merker at den bruker litt olje, kanskje 1/4 del på målepinnen på 4000 km. Helt greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble til at jeg styrte unna :)

Den bilen var så rævkjørt at jeg ble redd av og kjøre den...

 

Takk for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva som kan føre til dårlig oljetrykk på disse motorene? Ligger på +-3 bar ved kjøring, teknisk spek er 5 bar.

Har tettet en lekkasje bak ene toppen, nærmere bestemt ved kamakselen, men ble ikke noe særlig bedre trykk av den grunn. Kan det være noe annet enn lekasje det kommer av, pleier pumpene å bli dårlig på 2.6-2.8? Evt tett sil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet hva som kan føre til dårlig oljetrykk på disse motorene? Ligger på +-3 bar ved kjøring, teknisk spek er 5 bar.

Har tettet en lekkasje bak ene toppen, nærmere bestemt ved kamakselen, men ble ikke noe særlig bedre trykk av den grunn. Kan det være noe annet enn lekasje det kommer av, pleier pumpene å bli dårlig på 2.6-2.8? Evt tett sil?

 

Lenge siden du skiftet olje og filter?

Merket det på min gamle A100 2.8 at nåla på oljetrykksføleren datt litt når oljen og filteret hadde stått i en stund (jeg brukte å skifte olje og filter minst 1 gang årlig, alt etter hvor mye kjøring det ble). Synes å huske at jeg måleren brukte å vise rundt 4 bar ved normal kjøring og 2 bar på tomgang. Etter olje og filterskift fikk jeg med en gang 5 bar ved normal kjøring.

Hvis det er lite olje igjen, så kan det også føre til at man ikke får opp oljetrykket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden du skiftet olje og filter?

Merket det på min gamle A100 2.8 at nåla på oljetrykksføleren datt litt når oljen og filteret hadde stått i en stund (jeg brukte å skifte olje og filter minst 1 gang årlig, alt etter hvor mye kjøring det ble). Synes å huske at jeg måleren brukte å vise rundt 4 bar ved normal kjøring og 2 bar på tomgang. Etter olje og filterskift fikk jeg med en gang 5 bar ved normal kjøring.

Hvis det er lite olje igjen, så kan det også føre til at man ikke får opp oljetrykket.

 

Akkurat fylt på ny olje etter lekasje, filter var nytt i høst.

Men det kan hende at jeg bør bruke en annen type olje, jeg har brukt 5w 40 magnetec i høst.

Etter det begynte motoren å svette. Var 0 lekk når jeg brukte valvoline long life, det var en god olje syns jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.