#1 Skrevet Januar 19, 2010 (endret) Hjelp! Bilen kutter tenningen i det jeg kommer til 1 bar ladetrykk (iallefall på org. displayet). Jeg kommer ikke over 1 bar ladetrykk for alt i verden. Akkurat som om bilen går i nødmodus. Skjedde helt plutselig, ikke vært sånn før, og jeg har ikke forandret noe på motor- eller motorstyringer. Specs: * 3" eksos fra downpipe u/kat * 034 eksosmanifold * RS2 replica dyser * RS2 K24-7200 turbo (nyoverhalt) * 1,9 BAR WG fjær * 3 BAR MAP sensor * 034 "RS2 360hk" chip * 034 høyeffektscoiler * Oppgraderte trykkslanger * Alu. resirkulasjonsventil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 19, 2010 Haster litt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 19, 2010 Kan det være lekkasje som slipper ut på 1bar? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 19, 2010 Det kutter som om jeg skulle trykka ned bremsen hardt. Det skjer kun på 1 bar. Ikke på 0,9 eller 1,1 f.eks. Den fungerte fint igår, og før idag. Men helt ut av intet virket det som om det slår inn en nødmodus pga overlading eller noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 19, 2010 Går den i nødmodus kjennes ikke det ut som tenningskutt, bare at all kraft forsvinner. Tenningskutt blir mer som om du treffer turtallssperre eller trykker på bremsen som du skriver. Hva står i org. displayet ditt? Husk at avlesningen der ikke stemmer ettersom du har byttet mapsensor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 19, 2010 Lekkasje i slange til map, eller muligens defekt map sensor 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 19, 2010 Sitter et T stykke på torpedoveggen hvor slagen til MAP sensoren er koblet til. Her skjer et at en av slagene sklir av innimellom... Dette sitter ca midt på sammen med el-koblingene. På S4/S6 er det grønn plastslange tilkoblet denne som går til MAP sensoren. Sjekk litt rundt der. Om den kutter på 1 bar på kjørekomputeren betyr vel det at det ikke lader i det hele tatt tror jeg. De er vel satt opp cå 1bar egentlig er 0bar med en vanlig turbotrykksmåler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 19, 2010 Det skjer på 2,0 på displayet. Den viser atmosfæretrykk i tillegg, gjør den ikke? Skal feilsøke i morgen, så får vi se. Men får sjekke vakumslanger til å begynne med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 19, 2010 Når det står 2,0 i displayet er det 1 bar ladetrykk ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 19, 2010 Når det står 2,0 i displayet er det 1 bar ladetrykk ja. Blir uansett litt misvisende da jeg har 3 BAR mapsensor. Skal sjekke litt vakumslanger i morgen, så skal jeg komme med en oppdatering. Takk for tips folkens! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 20, 2010 Sitter et T stykke på torpedoveggen hvor slagen til MAP sensoren er koblet til.Her skjer et at en av slagene sklir av innimellom... Dette sitter ca midt på sammen med el-koblingene. På S4/S6 er det grønn plastslange tilkoblet denne som går til MAP sensoren. Sjekk litt rundt der. Om den kutter på 1 bar på kjørekomputeren betyr vel det at det ikke lader i det hele tatt tror jeg. De er vel satt opp cå 1bar egentlig er 0bar med en vanlig turbotrykksmåler. Når denne slangen på t- stykket skle av hos meg, fikk jeg ikke ladetrykk i det hele tatt ihvertfall... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 21, 2010 MEN, er det noen sammenheng med at turbotrykksmåleren i kjørecomputeren "bryter" og står på 0.0 uansett om bilen står på tomgang, triller ned en bakke eller jeg har trykk? Hvis den f.eks. er vakumstyrt, så må det være brudd der, for den faller ut omtrent samtidig som trykket kutter på 1 bar, og kommer ikke tilbake igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 8, 2010 Det er N75 ventilen som har skapt problemer for meg. Denne har kilt seg fast på en måte så den ikke regulerte trykket, men ga fullt trykk konstant. Passerte 1,8 bar og hjernen gikk heldigvis i nødmodus. Har skiftet og bilen går som ei klokke igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...