#1 Skrevet Januar 22, 2005 Er det mulig å bygge om bilen fra 2wd til quattro? Og hva må gjøres? Hva slags deler trenger jeg? Er det noen her som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 22, 2005 Er det mulig å bygge om bilen fra 2wd til quattro?Og hva må gjøres? Hva slags deler trenger jeg? Er det noen her som vet? Bakhjulsstilling komplett, bakaksler, bakdiff, mellomaksel, girkasse for quattro, styresystemet til låsing av bakdiff. I tillegg pleier som oftest quattrobiler å ha sveist inn de ekstra festene som trengs for bakdiffen og et litt annerledes bakhjulsoppheng, så du må nok sveise litt. Eksosen trenger ikke nødvendigvis stemme lenger etter at det er kommet opp en del ekstra der bake, og muligens trenger du ny bensintank (litt usikker på den siste der). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 22, 2005 Er det drivaksel-tunneler på non-Q biler da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 22, 2005 Er det drivaksel-tunneler på non-Q biler da? Det er jeg ikke 100% sikker på. Mener det skal være plass. MEN uansett så kan du jo like så godt kjøpe en quattro ferdig. En sånn ombygging koster vel fort mer enn det smaker. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 22, 2005 Det er jeg ikke 100% sikker på. Mener det skal være plass. MEN uansett så kan du jo like så godt kjøpe en quattro ferdig. En sånn ombygging koster vel fort mer enn det smaker. Men er mye moro da Kunne jo kjøpt en ferdig bil jeg også egentlig, men er moro å holde på, samt at man lærer mye 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 22, 2005 Har ligget litt under en fwd 80 typ89 idag Mulig øynene min spiller meg et puss, men tunnellen som går der ser da svært lik ut som den jeg har på 90 Quattroen. Det er iallefall plass til en mellomasling der. Har foresten en komplett bakaksel med diff og det hele fra en S4 (C4) liggende om noen skulle være interessert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 22, 2005 Men er mye moro da Kunne jo kjøpt en ferdig bil jeg også egentlig, men er moro å holde på, samt at man lærer mye Lærer mye, men du får det ikke godkjent. Ombygging til 4wd er ikke lovlig lenger så vidt jeg vet..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 22, 2005 Nå har det seg sånn at på f.eks Ford Sierra er dette ikke noe problem fordi tunellen er lik... Hva som er på Audi regner jeg med at dette er likt... På min far's type 81 Turbodisel og min gamle 100 115 TDi var dette tilrettelagt... så det skal bare være bolt-on hvis du har delene liggende.. husk bare at utveksling må være lik foran og bak ellers blir det ikke 4x4 så lenge :rolleye : Anyway.. lykke til med prosjektet!!! Jan Vegard... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 23, 2005 Mulig øynene min spiller meg et puss, men tunnellen som går der ser da svært lik ut som den jeg har på 90 Quattroen. Det er iallefall plass til en mellomasling der. Øynene dine fusker ikke, det er plass til en mellomaksel der, for gulvet med tunellen er det samme. Det blir lavere prod-kostnader av sånt, da f.eks. interiør-detaljer passer uansett om det er q eller ikke. Når det er sagt, så er bagasjeromsbunnen forskjellig, det vil ikke være plass til bakakselen fra en q under en forhjulstrekker. Også fjærbeina på en q er kraftigere enn på en fwd, hvilket innebærer at fjærtårna må byttes for å bygge om til q. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 23, 2005 Pris på denne herligheten da? Bakhjulsstilling komplett, bakaksler, bakdiff, mellomaksel, girkasse for quattro, styresystemet til låsing av bakdiff. I tillegg pleier som oftest quattrobiler å ha sveist inn de ekstra festene som trengs for bakdiffen og et litt annerledes bakhjulsoppheng, så du må nok sveise litt.Eksosen trenger ikke nødvendigvis stemme lenger etter at det er kommet opp en del ekstra der bake, og muligens trenger du ny bensintank (litt usikker på den siste der). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 23, 2005 Det var som f.... den h..... Norske stat! Lærer mye, men du får det ikke godkjent. Ombygging til 4wd er ikke lovlig lenger så vidt jeg vet..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 23, 2005 Pris på denne herligheten da? Tja, prisen avhenger vel på hvor flink man er å lete. Og prute Men det enkleste er vel kanskje å få tak i en delebil som er taksenka eller noe. Import fra das Vaterland kanskje (sjekk på mobile.de). Men om du må sveise inn ny bagasjeromsbunn som Per sier så blir det jo noe arbeid. Jeg trodde kanskje at det kun var snakk om festedetaljer som måtte sveises, men når jeg tenker meg om trengs det jo litt ekstra plass til diffen og sånt ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...