Resonans lyd i A4 tdi (130) B6 o4 mod.

Anbefalte innlegg

Hei

Lurte på om noen av dere har vært borti samme problemet.

Problemet er at når bilen kjøres i 80-90 km/t på 6 gir så blir det veldig mye dur bak i bilen, faktisk plagsomt til tider.(litt mer ved stigning) Hører det litt ellers også mellom 1600-1900 o/min. Bør vel nevne at det er en quattro også. Bilen har gått 113,000 km.

Noen som har en ide på hva dette kan være?

Tusen takk for svar:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være dempinga i dobbeltmasse svinghjulet som har sett bedre dager....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat, det sa meg ikke mye, er det noe i forbindelse med svinghjulet? Kan kjenne antydning til

vibrasjoner i bilen også når dette inntreffer. Kjenner det litt i setene. (veldig lite)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk de bakre eksos festene,kan bli veldig slakke å da får du vibrasjon og støy.;)

Det er bare å legge seg ned og kjenne om du kan bevege bak potten(e) mye, koster ca 170 kr for ett nytt feste hos Audi(Møller).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk de bakre eksos festene,kan bli veldig slakke å da får du vibrasjon og støy.;)

Det er bare å legge seg ned og kjenne om du kan bevege bak potten(e) mye, koster ca 170 kr for ett nytt feste hos Audi(Møller).

Kan bevge de en del ja, kanskje det er det hele som skal til?:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat på en prikk samme problem med min A6. Alle eksosfester byttet uten nevneverdig bedring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme problem på min 99mod a4 1.9tdi dog kun på tomgang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat, det sa meg ikke mye, er det noe i forbindelse med svinghjulet? Kan kjenne antydning til

vibrasjoner i bilen også når dette inntreffer. Kjenner det litt i setene. (veldig lite)

Er selve svinghjulet ja hvis det er det som er problemet. Dobbeltmassesvinghjulene som brukes på VAG har ikke verdens beste levetid desverre. Jeg har bygd om til enkeltmassesvinghjul på min 150hk som da ikke har noe demping som helst og har samme symptomer som deg, hele bilen "rister" ved pådrag fra lavt turtall (1500-2500).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg håpe det blir en løsning på problemet, har akkurat kjøpt bilen hos Møller så jeg regner med at de får orden på problemet etterhvert, lurte bare på om det var flere av dere som hadde vært borti samme greiene. Er ellers kjempefornøyd med bilen, så jeg håper dette blir bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg håpe det blir en løsning på problemet, har akkurat kjøpt bilen hos Møller så jeg regner med at de får orden på problemet etterhvert, lurte bare på om det var flere av dere som hadde vært borti samme greiene. Er ellers kjempefornøyd med bilen, så jeg håper dette blir bra.

Da venter jeg i spenning på konklusjonen fra Møller. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da venter jeg i spenning på konklusjonen fra Møller. :)

Sier i fra når feilen er utbedret jeg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sier i fra når feilen er utbedret jeg:)

Perfekt! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan og være så enkelt som dårlig hjul lager, om du ikke har lyden på tomgang da:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har skiftet alle oppheng til eksosanl, men lyden er der fortsatt. Tviler på at det er hjullager, for når det byttes fra 6 til 5 gir i samme fart blir lyden nesten borte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant du ut noe med dette problemet? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde et lignende problem på a4'en jeg hadde før.

Der hadde det lagt seg steiner oppi traversen/opphenget til girkassa.

Verdt å sjekke om ikke annet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.