Min 86` Gti 16v har stoppa

Anbefalte innlegg

16v`n stoppa på vei til jobb idag, etter 5 minutters kjøring bare daua den ut. Akkuart som om den var bensin tom. Fikk taua den hjem, og da startet den igjen..men gikk ikke i mange minuttene før den fjuska og stoppa. Virker som den drukener i bensin, for den går i noe min før den stopper...og det oser bensin lukt av den.

Har lenge hatt problemer med ugjevn tomgang og høyt bensinforbruk (1 - 1,2 på mila til tider)

Noen som vet hva dette kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kaldstart ventil som har hengt seg opp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kaldstart ventil som har hengt seg opp?

Hvor sitter den? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dro ut den grå kontakten på høyre side av boksen, og bilen startet og gikk igjen. Men den går nå på 1600 o/min og drar litt dårligere. Hva er denne til? en svart liten boks som sitter med torks på sida der (ringa rundt)

golf9.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har å dratt ut den. innbiller meg det er til kaldstarten? Bilen går dårligere ja men jeg fikk ikke noe høyere turtall....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har å dratt ut den. innbiller meg det er til kaldstarten? Bilen går dårligere ja men jeg fikk ikke noe høyere turtall....

ja, det er nok kaldstarten...for når jeg starter bilen på kaldmotor går den bare i noen sekunder. Sånn må jeg drive og kjinne i 10 min før tempen blir høy nok til at bilen vil begynne og gå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekket lambda? har en en misstanke om at den er gåen på min. Klarer komme ned i 1.3l ved pen kjøring... ligger rundt 1.7.. men kan være kjørecomputer er gal å da.... men ryker godt så noe galt er det.. å det er ikke olje...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.