#1 Skrevet Januar 20, 2010 (endret) Er dette mulig uten å bytte nøkler / få trøbbel med startsperre etc. ? IR-funksjonaliteten er litt fra og til, noen ganger hjelper det å låse / låse opp bilen med knappen inne, men vet ikke om dette er bare helt tilfeldig eller at kanskje batteriet i nøkkelen er dårlig. Hadde jo vært kult å slippe å stå rett ved siden av bilen for å betjene låsen. EDIT: Tanken var å bygge om slik det er originalt med RF (vennligst korriger meg hvis dette aldri ble levert på C4) Et alternativ kan være dette: http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2134687 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 20, 2010 (endret) Det er vel ikke mulig å bestille nøkler på chassinummer som har IR men med RF sender. Men med litt kreativitet går det kanskje å bytte selv nøkkelbiten. Ta den gamle nøkkelen og monter den inn i RF senderen. Det er jeg ikke sikker på om er mulig. Sikkert noen andre som kan svare på dette. Du må ivhertfall kode om RF senderne for å kommunisere med din startsperre. Mener det er samme type startsperre på alle C4 som har startsperre. Du må helt sikkert bytte kontrollenhet og kabling til denne. Tror nok at det er mulig. Men det er et inngrep i kabelnettet. Og kjøpe disse på Møller koster sikkert en formue. Da er det letter å få tak i fra en envt vraket - 97 A6/S6 Min S6 -97 (C4) har RF fjernkontroll. Kan stå inne i huset og låse opp og igjen bilen. Det kom på - 97 modellene. Dvs de ikke har den lille IR motageren på takstolpen. Lett å se om det er -97 modell eller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 20, 2010 Får ta en liten titt i katalogen og se hvilke revisjoner det finnes av styreenheten, men det med nøkler og startsperre frykter jeg kan bli vanskelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 20, 2010 (endret) Dette er hva jeg har funnet av styreneheter så langt: 4A0 862 257 G (pumpe med styreenhet for biler med alarm og startsperre) 4A0 862 257 J (pumpe med styreenhet for biler med alarm og IR) 4A0 862 257 H (pumpe med styreenhet, anm.: VDO) 4D0 972 623 4-pol rundkontakt for "ultraljud sensor" (2 stk) som det stod så fint på Svenska - Denne er hva jeg kan se som utgjør den største forskjellen mellom 95 og 96/97 mod ledningsnett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 20, 2010 Sentrallåsen koder man til nøkler enkelt selv på noen sekunder, det er startsperren som må kodes av noen som har tilgang til kodene. Om man har nøkkel til IR- eller RF-lås er likegyldig for det, selve nøkkelbladet og startsperretransponderen er lik. 95-modeller har såvidt jeg husker ikke interiørsensor (små griller på B-stolpedekslene innvendig), det er forskjellen der. RF-lås kom ikke før på biler produsert i 1997 om jeg ikke husker feil. En kamerat har en S6 Plus (alle er 97-modeller) produsert i 96, den har IR-lås, mens Plus'en jeg hadde var produsert i 97 og hadde RF. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 20, 2010 Betyr det at det er mer oppnåelig å montere en tredjepartsdings og koble dette mot styrenheten som beskrevet i linken i første innlegg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...