#1 Skrevet Januar 20, 2010 Da det var -30 for et par uker siden var jeg ute og kjørte. Det var en kort tur og motoren begynte å tikke fælt og oljelampa begynte å blinke. Før jeg rakk å stoppe gikk motoren i lås såpass at hjulene skled før jeg kløtsjet ut. Motoren starter imidlertid greit opp igjen, tikker noe, men dør brått etter noen sekunder.Dette tar noe lenger tid når motoren er helt kald. Da går den et par minutter før den dør kontant. Jeg har byttet olje, selv om den gamle olja så fin ut. Hva kan problemet være? Er det oljepumpa som har tatt kvelden? Er det noe håp for motoren, eller er det bare å begynne å lete etter en byttemotor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 20, 2010 Var det du som hadde fylt rent glykolkonsentrat som kjølevæske? Da kan det ha frosset slik at det ikke var noen kjølevæskesirkulasjon og motoren kan ha blitt overopphetet, men det er jo bare spekulasjoner. Mål oljetrykket med et instrument og se om det blir oljetrykk og om trykket er stabilt og riktig.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 24, 2010 Joda, det var meg. Etter rimelig entydige svar på innlegget mitt hadde jeg allerede blandet meg ned til 60-70% glykol, så det burde ikke være problemet. Jeg får skaffe meg egnet trykkmåler. Noen andre som har tips til mulige årsaker? Er det normalt at motoren går fint i flere minutter når den har skåret seg? Testet igjen i dag. Den starter helt greit og går på normal tomgang i 5 minutter, mener den tikker ganske mye. Så bråstopper den omtrent som gressklipperen når jeg slipper knivbremsen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...