Anbefalte innlegg

Hei! kjørte him idag fra jobb som vanligt å rett før jeg kom him skulle jeg gire ett hakk ned, da fikk jeg ikke bilen i gir å ingen andre helle: klø : hadde nokk fart så jeg klarte å trille him, tenkte at de mulig var lite clutchveske men den er på normalen. får gire når motoren er av, men prøver jeg å starte bilen i 1st så hopper den fram selom eg har clutchen inne : bh : Noen som kan hjelpe meg?

Bilen er en 1999 A4 1.9tdi (kjøpt for under 2 veker siden"

Takker for svar!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan føles clutch pedalen da? tipper clutchen er gåån.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt virke å føles helt normalt, fatter ikke dette...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tipper du har mistet clutch ja :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må ikke si de da :P vert ute nå og sjekket litt, men audi bygger jo bilene sine så komplisert :o er jo ingen stag å se til girkassen eller noe.

Men kan clutchen ha gått sånn plutsli da? den har ikke slurt eller noe sånn før eg ikke fikk bilen i gir :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sprekkt trykkplate tenker jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får vell ta en prat med Møller imorgen da:( Dette lokter DYRT!: bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med Møller, men skal du få det gjort, så hent inn priser ifra div andre verksteder som kan VAG, der sparer du nok fort noen høvdinger:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fekk snakket med møller og de viste ikke om noen typiske feil eller mangler med denne girkassen, anbefalte meg å levere inn bilen men da går lappene fort ;) Har fått Onkelen min som er mekaniker til å hjelpe meg så vi skrur kassa fra hverandre senere idag eller imorra. Håper vi finner feilen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke helt nødvendig å skru kassa fra hverandre, heller trykkplata eller clutch sylinder som har tatt kvelden tipper jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Svinghjul ? dualmasse ? du kan evt bytte til vanlig svinghjul og vanlig clutch. ( MYE billigere ) done that.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nå fått ner kassa. Alt ser heilt fint ut å er ingen feil som vi ser. Eneste er at clutchen er nesten slitt ned til "naglene" så den byttes uansett nå. Mekaniker onkelen min skulle ringe rundt noen plasser imårå å sjekke priser å snakke me Møller for noen tips. Surt at dette skjer rett etter jeg kjøper bilen :(

Har ikke så altfor mye penger å rutte med heller, halve lærlinglønna mi går ut i faste avgifter så... :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der virket jamen meg bilen ijen :) bytte clutch nå ikvell å jamen meg virket de ijen etter på!!:) var antagligvis Trykkplaten :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.