#1 Skrevet Januar 21, 2010 (endret) Hei. Driver å kobler opp el-vifte på en bil. Er det noen som kan anbefale hvilken type temp.føler til styring av kjølevifte jeg kan bruke? Slik at jeg slipper å ha bryter. Legg inn evt. delenummer om dere har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 21, 2010 Nå vet jeg ikke hvilken bil det er snakk om her, men du kan altså ikke bruke den bryteren om sitter i radiatoren på de fleste biler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 21, 2010 Det er nettopp den jeg trenger, har en bil som ikke har det. Skal bygge om til el-vifte på en bil som ikke har det grunnet plassmangel. Derfor må jeg ha en føler som indikerer når den skal skrus automatisk av/på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 21, 2010 Det er nettopp den jeg trenger, har en bil som ikke har det. Skal bygge om til el-vifte på en bil som ikke har det grunnet plassmangel. Derfor må jeg ha en føler som indikerer når den skal skrus automatisk av/på. aha:) Vet ikke hvor mye du vil legge i det, men å lage til et rør med en føler fra f.eks en Golf3 radiator som du setter mellom nedre slange på radiator er jo en mulighet. Ikke er det vankelig heller. Evt. blir det å lage til noe relé styring og bruke en mindre temperatur avhengig bryter som gir styresignal. Men den fra Golf(og mange andre VAG) er såpass Heavy Duty at den tåler belastningen uten at du trenger relé, så spørs som sagt hvor mye arbeid du vil ha:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 21, 2010 Ok. Er noe sånn jeg har tenkt meg. Hvordan skal dette kobles opp mot et relé? Er ikke helt sikker på den signalspenningen etc. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 21, 2010 Ok. Er noe sånn jeg har tenkt meg. Hvordan skal dette kobles opp mot et relé? Er ikke helt sikker på den signalspenningen etc. Det blir som å koble opp ekstralys på en bil. Bare at du skifter ut lysa med vifta og bryteren inni bilen med en temp.avhengig bryter. Noe sånn som dette Jording gjennom bryteren til 85 styrestrøm (-) konstant pluss på 86 styrestrøm (+) konstant pluss til 87 (strøm til vifte) ledning fra relé til vifte på 30 (strøm til vifte) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 21, 2010 Sånn jeg tenkte, bare stokket om litt på klemmebetegnelsene. Tusen takk for svar, Tore! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...