#1 Skrevet Januar 22, 2010 Er det noen på forumet som har brukt dette produktet fra Gasolin.no? Trykk her for link. Eg skal lakke alle boltene på mine RS felger sort og så kom eg over dette, og det eg lurer på er om det er folk som har bilder av bruk av produktet og erfaringer med bruk av det, samt kontra lakk osv... Sitere beskrivelsen fra siden: Med dette settet kan du lage den sorte finishen som finnes på unbrakoskruer, braketter, våpen etc. settet er svært enkelt i bruk; delene som skal belegges dyppes i tre ulike bad i romtemperatur. Bruneringen fungerer som rustbeskyttelse og er mye mer holdbar enn lakk. Settet inneholder 1l. alkalisk rensevæske, 1 l. bruneringsvæske samt 1 l. Forsegling. Sitere kommentar fra siden: Hei Har brukt dette produktet en god stund nå, og må si at det fungerer perfekt til mitt bruk. Bruker det på svartstål eller hva vanlige folk kaller jern.(vil jeg tro) Produktet gir en mørk og fin svartfarge som er veldig holbar, og ser fin ut!! Kjemien tåler lagring bedre enn jeg håpet på, har brukt produktet litt nå og litt da over lengre tid. Tømmer bare væskene tilbake i beholderne, og lagrer dem i romtemperatur. Anbefales Bilde: mvh Frank RT 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 22, 2010 Fant noe annet på våpen sider de kallet blånering, det var ganske kult for du skulle faktisk få produktet til å ruste, og etter flere etapper med rust koking og div ting ble det slik som på bildene under: Her er delene pusset og av fettet: Koking etter på smøring med hjemmelaget rust vatten: etter flere etapper blir det mer og mer svart: Før det blir tørket og polert: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 23, 2010 Ingen som vet:( Nei men eg kjøper settet da det eigentlig ikke var så dyrt å så prøver eg og ser om det er noe good: ja : Kommer med en update til dere når eg får det og har brukt det:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 23, 2010 Både blånering og brunering holder ikke rusta borte. Legg en svart Unbraco bolt ute i ett par uker og se Det som er holdbart er kromatisering, gul eller blå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 24, 2010 Ja ok:) rart det står at det funker som rust beskyttelse og er mye mer holbart en lakk da, menmen.. Kan hende det holder viss eg får litt kant voks på dem: ja : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 26, 2010 Alle som en gang har avtjent førstegangstjeneste og har vært ute på øvelse i stabilt drittvær har lært at blånering/grånering ikke beskytter AG-3'en mot rust: grønn :. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 26, 2010 Brunerte ting ruster like fort som vanlig stål synes jeg Hvorfor ikke bruke slike sorte plasthetter da ?? De ruster iallfall ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 26, 2010 Bruneringa jeg og en kamerat har drevet med har vært kjempesuksess.. Bolter og muttere har sittet på biler og ikke blitt rustet.. Men det er stor forskjell på bruneringa, dersom du ikke er veldig nøyaktig både med sandblåsing og hvor lenge du har delene i hvert bad.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 26, 2010 Ja ok, det høres bra ut: ja : Felgene er jo babyene mine så de komme jo til å få kos å stell jevnlig, så eg har bestemt meg for å prøve dette: ja : Funker det ikke så går felgene i deler igjen og da har eg kanskje penger til å kjøpe nye skruer i sort eller endrer planer å gå for polerte:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 26, 2010 Kjøpt å betalt for Brunering greiene: ja : Nermer seg vår, så eg må slå til å få dem ferdig:) satser på at eg blir fornøyd med dette: ja : Noen som har en bra voks til polere kanter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Februar 14, 2010 Swissvax Autobahn fungerer veldig fint til dette! Kjøp den på swisswax.no eller scandicshine.no 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Februar 14, 2010 Frank, du må vise hvordan resultatet blir og hvor bra det holder da! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Februar 15, 2010 Er det noen på forumet som har brukt dette produktet fra Gasolin.no? mvh Frank RT Fader'n og jeg har brukt dette i et par år med gode resultater (riktignok kun på sommer/sammler biler). Har også brukt det på nesten samtlige bolter og div braketter på kjerra mi. Vær ekstremt på pass med å rengjør skikkelig (sand/glass -blåsing) og hold "objektet" fritt for fettfingre, ellers virker ikke kjemikaljene så bra. Viktig som nevnt over her, med riktig eksponeringstid i badet (ca 1 min har vi brukt), så vask de med varmt vann, så dypp de i et oljebad, og la de deretter ligge og trekke en god stund. Som et alternativ til å kjøpe nye bolter og braketter (=$$$) så syntes jeg dette er et ypperlig tilbud, hvor resultatet blir som nytt. Det beste er at man kan gjøre alt selv og er dermed uavhengig av eksterne. Men klart, nytt eller rekromatisert vil vel alltid være det beste alternativet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Februar 16, 2010 Eg har ikke fått testet det enda, må få låne eller kjøpe meg pipe til å demontere de 2 siste felgene så eg kan få sandblåst alle boltene i en en gang:) Tenkte å bruke Aktivator, det som man bruker før liming og gjengetettning for å få det fett fritt, super produkt men som stinker dritt.. Så er det eget avfettings bad med i pakken, deretter selve bruneringen og så ett olje bad.. Er en på Vortex som brukte en tykker plast pose mellom skrue og pipe da han tok å montere sine lakkede bolter og lakken sprakk ikke på noen så tenkte eg skulle prøve det også så eg ikke lager riper siden dette er veldig tynt.. Eg også kommet opp i 800korning på kantene mine: ja : 1000 til helgen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Februar 16, 2010 Swissvax Autobahn fungerer veldig fint til dette! Kjøp den på swisswax.no eller scandicshine.no Takker for svar, skal kjøpe eit slikt swisswax sett de selger på scandishine til våren var planen så da kan eg kjøpe dette produktet også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...