#1 Skrevet Januar 22, 2010 (endret) Batteriet på bilen gikk tom for strøm nå i kveld. Vi fikk trillet den i gang, men da kom det noen lys i instrumentet som ikke skal være der. Dette var første gang jeg trillet bilen i gang, andre ganger har jeg brukt startkabler uten noe som helst problem etterpå. Her er noen bilder av di irriterende symbolene: Sikringene er hele og uten noe brudd, hatt av batteripolene i ca 15 min. Det var det samme: bh : Noen som har noen tips om dette her?? Odd Rune 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 22, 2010 Tipper batteriet har for lite strøm, det kan skape slike problemer. Forsøk å lade batteriet, evt skifte det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 22, 2010 Tror det er feilkode som har dokket opp. Glødelampelyse betyr feil på styresentral. Få koblet til diagnose så er det bare og slette. har du vag com?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 22, 2010 Tror det er feilkode som har dokket opp. Glødelampelyse betyr feil på styresentral. Få koblet til diagnose så er det bare og slette. har du vag com?? Vag-com har jeg ikke. Får opp dette hver gang jeg starter bilen nå, så det skal vel være nok strøm på den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 22, 2010 Anbefaler og få plugget vag comen til, ligger garantert feilkoder inne. disse forsvinner ikke før du sletter dem. Prøv det så tror jeg alt blir i skjønneste:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 22, 2010 Anbefaler og få plugget vag comen til, ligger garantert feilkoder inne. disse forsvinner ikke før du sletter dem.Prøv det så tror jeg alt blir i skjønneste:) Skal prøve på det:) Er det skadelig og kjøre med selv om det bare er feilkoder så ligger inne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 23, 2010 Skal prøve på det:)Er det skadelig og kjøre med selv om det bare er feilkoder så ligger inne? Om det er skadelig å kjøre med kommer an på hva som er på gang i grunn. Er jo mye som tyder på at dette er en bagatell etter du var strøm-tom, og at det bare er å få slettet koder. Men skulle det være en feil som har utløst varselet, så er det jo litt annerledes. Da er det 1-av-2 ting som spiller inn etter mitt syn; Det er en feil uten store betydningen eller at det er noe mer alvorlig. Hadde det vært min bil så hadde jeg nok kjørt med det så sant at motor/drivverk oppfører seg sånn det skal (ingen ulyder, normale krefter, normale temperaturer på væsker). Er vel noen i lokal-laget i stvg som har vag-com som kan hjelpe deg. Regner ikke med du vil kjøre inn hit (40 min ferje + 30 min bil ). Men jeg har ihvertfall vag-com, og vil anbefale deg å kjøpe dette selv. Er i situasjoner som du er i nå som gjør at det er utrolig greit å ha selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 23, 2010 Om det er skadelig å kjøre med kommer an på hva som er på gang i grunn. Er jo mye som tyder på at dette er en bagatell etter du var strøm-tom, og at det bare er å få slettet koder. Men skulle det være en feil som har utløst varselet, så er det jo litt annerledes. Da er det 1-av-2 ting som spiller inn etter mitt syn; Det er en feil uten store betydningen eller at det er noe mer alvorlig. Hadde det vært min bil så hadde jeg nok kjørt med det så sant at motor/drivverk oppfører seg sånn det skal (ingen ulyder, normale krefter, normale temperaturer på væsker). Er vel noen i lokal-laget i stvg som har vag-com som kan hjelpe deg. Regner ikke med du vil kjøre inn hit (40 min ferje + 30 min bil ). Men jeg har ihvertfall vag-com, og vil anbefale deg å kjøpe dette selv. Er i situasjoner som du er i nå som gjør at det er utrolig greit å ha selv. Hadde det vært i nærområde så hadde det jo ikke vært noe prøblem:p Eventuellt får jeg svinge innom Møller på mandag og høre, tok ikke betaling for å endre kjørecomputeren fra italiensk til engelsk når jeg kjøpte bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 23, 2010 Hadde også noe slike problemer i fjor, og da var det dårlig batt som var problemet (ble jeg fortalt på Møller). Slettet feilkoder, ladet batteriet, og etterpå har jeg ikke hatt problemer (uten å påberope meg fasitsvar da...) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 23, 2010 alt virker jo som det skal, tok den ut på en liten prøvetur. Jeg kjøpte bilen i midten av septemter og da var det dårlig batteri som stod i, ble byttet til "Biltema": bh : Hadde den hos Møller på totalservice, da fikk jeg kommentar på at batteriet var dårlig, dette var faktisk 6 uker etter at det ble satt inn feiltema batteri. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 25, 2010 Trengte ikke koble til vagcom. Kjøpte startkabler, tok en kjøretur, startet og stoppte den 2 ganger så var feilmeldingene borte:nana: Takker alle for gode tips: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...