Anbefalte innlegg

Genialt da. Skulle bare fått gjemt bort motoren litt så man ikke så at det var delfin i rumpetroll klær.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahahaha rått !! Ikke hver dag man kan stå på vannski bak en snekke ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dritgromt.. :) Men jeg fikk aldri med meg hva slags motor det var? Hørte det var en R6 diesel, men kom den fra en båt eller bil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahaha, noe så tøfft!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dritgromt.. :) Men jeg fikk aldri med meg hva slags motor det var? Hørte det var en R6 diesel, men kom den fra en båt eller bil?

Steyr Marine motor...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk! sånne ting får meg i godt humør :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lærte på båtførerprøven at en snekke vil bare grave seg ned i sjøen pga skroget. Men denne planer jo nesten :-D mon tro hva toppfarta på den er. Deilig lyd av den med åpen eksos ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble overasket av en STOR Cabincruiser for noen år siden utefor havna i Oslo også. Var en Cabincruiser på rundt 30-35 fot. Sånn du vanligvis bruker til å hoppe på vannski på bølgene bak. Vi kryssa litt V-bølger bak den er stund før vi flutselig hørte den hylet noe fryktelig. Så dro hele beistet opp i plan og forsvant. Båten vi hadde gikk i rundt 35-37 knop og den store jævern bare forsvant. Den gjorde minst 50 knop. Sykt å se en så stor og tung båt dra avgårde så mye.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du kan stå på vannski bak snekka di så har du gjort det skikkelig: ja :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lærte på båtførerprøven at en snekke vil bare grave seg ned i sjøen pga skroget. Men denne planer jo nesten :-D mon tro hva toppfarta på den er. Deilig lyd av den med åpen eksos ;-)

Må være noe modifisert "nedentil" den der, da et vanlig deplasement skrog vil, som du sier, grave seg rett ned.

Men dæven så stilig det var :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må være noe modifisert "nedentil" den der, da et vanlig deplasement skrog vil, som du sier, grave seg rett ned.

Men dæven så stilig det var :D

Tøff denne!

Rart de ikke viste det på filmen, men mener det er en rimelig heftig flaps bakpå denne ja!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøff denne!

Rart de ikke viste det på filmen, men mener det er en rimelig heftig flaps bakpå denne ja!

Ja, det vil forklare mye av hvordan de faktisk får denne opp i plan, eller tilnærmet plan om ikke annet.

Vet du om den er forsterket skrogmessig ? Har vanskelig for å tro at eg slikt standard snekkeskrog tåler de påkjenningene den enorme motorkraften påfører båten uten forsterkninger : klø :

Er jo tross alt dimensjonert for 7hk eller der omkring: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rått da.

Første gang jeg har sett noen kunne stå på vannski bak ei snekke : smil ::tilber:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.