Oljelampa lyser i dashbordet- hvor er oljeføleren på ABY motoren?

Anbefalte innlegg

Har hatt denne feilen helt siden jeg aldri hadde så lite ombyggingsprosjekt. Men nå har jeg tenkt å får vekk denne irriterende lampa : mad :

Siden jeg har sånn autocheck står denne å blinker hele tiden. Problemet som jeg helt sikker på er at det mangler forbindelse mellom instrument og oljenivåsensor på motoren.(sikker pga gammelt og nytt el.nett ikke stemmer helt over ens)

 

Men er det noen som vet hvor "lavt oljenivå sensoren/føleren" sitter på S2 ABY motoren??? Og som jeg kan bruke det som et utgangspunkt til å måle meg fram til feilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er hvit av farge, 1 polet og ligger under vann manifolden et stykke ned på blokka litt i forkant.Er ett sant helv... å komme til uten å demontere halve fronten først,men det går.

Er en oljetrykksbryter som gir signal hvis oljetrykket detter under 1.8 bar tror jeg det var.Er ikke oljenivå bryter på denne motoren hvis jeg ikke tar feil.

Er forøvrig også et svakt punkt for oljelekkasjer.Olja går rett og slett gjennom hele bryteren.

 

Mvh

Johan

Oljetrykkbryter2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det riktig som Johan sier.

 

Denne giveren er et svakt pkt på de fleste Audi -motorer. Plasten som tetter rundt kabelskoen på giveren blir utsatt for store termiske svingninger.Metall utvider seg som kjent av oppvarming. Plasten er omgitt av metall på alle sider!

Giveren sitter litt nedenfor toppen, foran midten av blokken på høyre side sett forfra. Fargen er som sagt hvit.

Å skifte den er en lett sak ... bruk en lang type pipe, mener 24mm eller 26mm passer. Koble sammen to forlengere og skralle/arm ... vær forsiktig, ikke dra for hardt til når du setter på ny giver.

 

Lykke til!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.