Anbefalte innlegg

Har en eksoslekkasje, faktisk har jeg to.

 

Midtpotta er lekk med ett hull midt under, men idag oppdaget jeg at pakningen mellom manifoil og eksosrøret inn på katt var lekk. Det sitter en pakning innimellom der, og det er denne jeg mistenker har tatt kvelden.

 

Nå må jeg i løpet av nærmeste framtid av med innsuget for å komme til dysene. Kommer jeg da såpass til der nedi at jeg kan få byttet denne pakningen, når ikke gasspjeld, innsugsmanifol, dyser er montert?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er fra der manifoilden går til to så er det vanskelig å skru av de tre skruene innerst mot motoren... uansett lettere med noen forlengere og ta det under bilen - syntes nå jeg da... har hatt det nede 3 ganger på min g-60

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg håper å kunne komme til der hvis jeg fjerner innsugsmanifoil og dyser. Da har mann jo nesten 20 cm å skru på, og det bør jo holde egentlig, til å få inn og ut en pakning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det går jo... men det er som sagt knotete med de tre mutterene mellom eksosrør og motor... for de skruene er også som regel rustet litt fast, og når det "glipper" Gjør det vondt, da det er trangt ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men altså, prøvte å bla opp dette i AKTE.

 

Eksosmanifoilen går jo fra fire til to rør. De to rørene er skøytet sånn i underkant av torpedoveggen. Så ikke hvor mange skruer det var, men virker jo som det er mulig å få dette til, og i allefall når mann kommer til fra oversiden..

 

Kanskje lurt å kjøpe bolter også da..?

 

Må skaffe den pakningen i allefall. Klarte ikke se bildet ordentlig i AKTE. Ser liksom hvor det er skøytet, og ser pakningen, men det er kun en mutter som er merket av i bilde der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, det er mulig å komme til ovenfra, når innsuget er tatt bort... er seks muttere der.Boltene er "ekspandert" fast i manifoilden, så hvis de ryker jevnt med flaten må de jo borres ut og nye gjenger må lages... Jeg sleit mye med det der på min bil hvertfall... og nar jeg skrudde det til ovenfra klarte jeg ikke å stramme nok til slik at pakninge bare "blåste" ut etter en stund...på tredje forsøk gikk det da vel og merke... Hater eksos! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakker vi om samme eller?? Her er det hvertfall 6 hull...

img.bmp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det, er riktig. Poppa røyk som bare juling utav venstre siden av rørene der. Merket det først nå da jeg hadde skikkelig med lys nedi motoren. Har hatt folk på som har klaget litt over eksoslukten, men jeg har ikke merket en dritt..hmmm..Hva heter den pakningen da? Er jo ikke eksosmanifoil pakning, liksom..tenkte på at mekonomen sikkert kan skaffe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki... de pakningene fikk ikke jeg tak i på mekonomen hvertfall(sandefjord) men på møller kostet den største 155kr og den i den andre enden av røret 66kr..Pass på at flatene er plane og frie for gamle rester av pakning... kjedelig når en bit har brent seg helt fast!! da klarte ikke jeg å få det potte ;) tett hvertfall

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.