#1 Skrevet Januar 23, 2010 Noen som har erfaringer med automatkasser i første generasjon Audi S8 fra 97-->? Noe kjente problemer og svakheter med disse? Tåler de 200-250tkm uten haveri og dyre inngrep? Har selv aldri hørt om noe negativt om de, så mulig det er brukbare greier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 23, 2010 Hvis olje og filter er byttet et par ganger opp igjennom tiden bør det være gode greier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 23, 2010 (endret) Jeg har hatt 3 stk på jobben på 9 år med feil på automaten. En med feil på ventilblokka i kassa og 2 med utslitt lockup clutch i converter. Er jo ikke en volum modell på noen måte så vanskelig å si om dette er vanlig eller om de tre var tilfeldige:) Hadde heller bekymret meg for utslitte sylinderforinger og olje lekk fra toppakninger på den type bil:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 24, 2010 Søk litt på google om feil på ZF 5HP24 (= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 25, 2010 Er vel en del feil med disse kassene, men jeg tror ikke S8 og S6 er de som er mest utsatt, nettop med tanke på at de ikke har så voldsomt mye moment i bunn av registeret. Men ZF 5HP24 kassa står også i Rs6 (og 2,5TDI), og der er det knapt nok EN kasse som har overlevd 100.000km tror jeg Men det skal vel også være sagt at om kassa girer SILKEmykt og ikke oppfører seg rart, så går den med jevnlig vedlikehold langt. Det er veldig opp til kjørestil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 25, 2010 Min tip kasse har nå snart gått 210000km, første olje og filter bytte på 180000 og neste på 206000km, girer fint og mykt ennå Bank i bordet:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 25, 2010 Er vel en del feil med disse kassene, men jeg tror ikke S8 og S6 er de som er mest utsatt, nettop med tanke på at de ikke har så voldsomt mye moment i bunn av registeret. Men ZF 5HP24 kassa står også i Rs6 (og 2,5TDI), og der er det knapt nok EN kasse som har overlevd 100.000km tror jeg Men det skal vel også være sagt at om kassa girer SILKEmykt og ikke oppfører seg rart, så går den med jevnlig vedlikehold langt. Det er veldig opp til kjørestil. Alle motorer har med tiptronic har 5HP19, foruten i 4.2-literen som har 5HP24. Dette gjelder merkelig nok ikke første generasjons Allroad, hvor også 4.2 V8 har 5HP19. Første generasjons A8 finnes også med firetrinns automat, da er det 4HP24 som gjelder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 25, 2010 Du mener 2,5-kamras har 5HP19 girkasser? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 25, 2010 Du mener 2,5-kamras har 5HP19 girkasser? Det medfører riktighet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...