hjelp oljetrykk, nybygd motor, merkelig oppførsel

Anbefalte innlegg

Jeg har nå starter opp motoren min, 3b 20vt

Jeg skjønner ingenting.

Ut av filterhus spretter trykket opp på 5,5bar med en gang ved kjøring på starter, her brukte jeg da et manometer for og se trykket..Dette er samme utgangen som jeg bruker til torboen.

Men på andre siden av blokka der trykk måleren står har jeg kun 2 bar, etter 3minmed kjøring på starteren, og trykket stiger VELDIG sakte opp til 2 bar der det stopper.

Når jeg starter bilen så stiger trykket akkurat like sakte som det gjør når jeg kjører den på starteren,ca 3 min før jeg har 2 bar.

Hva i huleste kunna jeg ha gjort feil ved montering,eller hva kan være grunnen til dette??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Enveisventilen" din som henger. Den sitter inne i blokka bak trykkmåleren eller trykkbryteren. Ta ut den rengjør og sett den sammen igjen. Kan vel også velge å ikke sette den inn igjen, hensikten med ventilen er å holde oljenivået i toppen oppe når motoren stopper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Enveisventilen" din som henger. Den sitter inne i blokka bak trykkmåleren eller trykkbryteren. Ta ut den rengjør og sett den sammen igjen. Kan vel også velge å ikke sette den inn igjen, hensikten med ventilen er å holde oljenivået i toppen oppe når motoren stopper.

Ikke sikker på om det er så lurt å fjerne den da den fungerer som restriktor for olje til toppen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være at du har rett der Roger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være at du har rett der Roger.

takk skal du ha,da har jeg byttet denne,og alt fungerer som det skal: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.