når jeg svinger til høyre(bare høyre, i fart, med ganske stort ratt utslag) kommer de

Anbefalte innlegg

når jeg svinger til høyre(bare høyre, i fart, med ganske stort ratt utslag) kommer det en slags "hyle lyd", akkuratt som gummi som gnir.. men når jeg slår av klima(ikke ECON, men helt av), så hører jeg ikke lyden , akkurat som at den ikke er der:P lyden er der igjen når jeg slår på klima igjen, høres kanskje litt rart ut, men sånn er det... noen som har peiling? akkuratt skiftet begge ytre drivledd, for trodde det var de først.. men lyden er forsatt der :(

takker for hjelp ;P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper lagrene for varmeapparat/klima vifta er smurningstørre. Ved sving vil sentrifugalkrefter påvirke vifta slik at lagrene piper/kviner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da får vi se på det, takk for hjelp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, eg og har en ulyd ved sving til høyre, men trenger ikke være store rattutslaget. Ved full høyresving og ved gasspådrag blir det en voldsom mørk rangle lyd... Så det kan være klima dette da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det du har høres egentlig mer ut som drivknuta eller et lager i forstillinga. men jeg er ikke ekspert :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

når jeg svinger til høyre(bare høyre, i fart, med ganske stort ratt utslag) kommer det en slags "hyle lyd", akkuratt som gummi som gnir.. men når jeg slår av klima(ikke ECON, men helt av), så hører jeg ikke lyden , akkurat som at den ikke er der:P lyden er der igjen når jeg slår på klima igjen, høres kanskje litt rart ut, men sånn er det... noen som har peiling? akkuratt skiftet begge ytre drivledd, for trodde det var de først.. men lyden er forsatt der :(

takker for hjelp ;P

Bortsett fra det med svingingen så høres det ut som "strammehjulet" til klimareima er i ferd med å ta kvelden. Hadde samme problem..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det du har høres egentlig mer ut som drivknuta eller et lager i forstillinga. men jeg er ikke ekspert :P

njaa, trur det hadde vært mer og kraftigere lyd viss drivknuten, og hadde vel og hatt vibrasjon på rattet... Lager, tja, den har eg nettopp renset og griset opp igjen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trådstarters problem er nok selve kupevifta som mangler smøring i lageret. vanlig på 4b.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så vis jeg smører lager på vifta så vil lyden forsvinne (vis det er den da) ? ell må jeg skifte den ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta den ut å blås den ren med trykkluft, smør opp aksel/lager alt etter hvordan du kommer til og hvordan vifta er skapt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vanlig på alle gamle biler, har sånn lyd selv. Men det jeg lurer på, må jeg ut med hele dashbordet, eller går det å få ut varmeapparat i underkant av dashen. Evt å smøre det på en måte uten å demontere noe. Gjelder A80 b4.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, dette luerer jeg på å.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut hanskerommet så kan du skru ut vifta og smøre den med spray.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut hanskerommet så kan du skru ut vifta og smøre den med spray.

Regner med at dette gjelder A80, i og med at aparatet sitter bak hanskerommet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

åssen gjør jeg det på A6?.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme problem på min Passat 2002 3BG. Tok ut hanskerommet og pelte ut viftemotoren. Hvis jeg satte i gang vifte og rørte litt på den hørte jeg litt piping. Men har sprayet litt WD40 uten at det hjalp. Hvordan kommer jeg til dette lageret?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.