bytter/sjekker verkstedene servooljen når bilen er på service?

Anbefalte innlegg

Fikk plutselig tungstyrt bil, sjekket servooljen og den var svart og under minimunsnivået. Bilen var på 180 000 service for 3-4 mnd siden. Er servoolje en del av verkstedenes sjekkliste ved service? Bilen det er snakk om er en a4 1,9tdi 2000 mod..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja de skal sjekke dette, uten at det er noen "garanti" for at det gjøres. Det står ar det skal gjøres i Elsawin. Hadde min Audi på service for en uke siden, og de hadde fylt opp manglende olje på beholderen. ( Og godt for dem, da jeg hadde bilen på verkstedsjekk med Teknologisk Institutt, og de tappen hydraulikk olje vekk fra tanken for å sjekke dette punktet.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten så har jeg fått en stor lekasje i servosystemet, eller så sjekket de ikke servooljen på sist service.. Får fylle på litt å se. Har verkstedet glemt dette så er det skikkelig dårlig arbeid..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vær obs på at du fyller riktig servoolje. Tar du på feil, kan pakninger i servosystemet ryke. Husker ikke i farten hva slags, men tror den skal være kun mineralisk og ikke blandet med syntetisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tannstanga rykersom regel etter få mnd om man ikke fyller orginal eller en med tilsvarende spesifikasjoner

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.