#1 Skrevet Januar 23, 2010 Fikk plutselig tungstyrt bil, sjekket servooljen og den var svart og under minimunsnivået. Bilen var på 180 000 service for 3-4 mnd siden. Er servoolje en del av verkstedenes sjekkliste ved service? Bilen det er snakk om er en a4 1,9tdi 2000 mod.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 23, 2010 Ja de skal sjekke dette, uten at det er noen "garanti" for at det gjøres. Det står ar det skal gjøres i Elsawin. Hadde min Audi på service for en uke siden, og de hadde fylt opp manglende olje på beholderen. ( Og godt for dem, da jeg hadde bilen på verkstedsjekk med Teknologisk Institutt, og de tappen hydraulikk olje vekk fra tanken for å sjekke dette punktet.) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 24, 2010 Enten så har jeg fått en stor lekasje i servosystemet, eller så sjekket de ikke servooljen på sist service.. Får fylle på litt å se. Har verkstedet glemt dette så er det skikkelig dårlig arbeid.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 24, 2010 Vær obs på at du fyller riktig servoolje. Tar du på feil, kan pakninger i servosystemet ryke. Husker ikke i farten hva slags, men tror den skal være kun mineralisk og ikke blandet med syntetisk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 24, 2010 Tannstanga rykersom regel etter få mnd om man ikke fyller orginal eller en med tilsvarende spesifikasjoner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...