Skifte registerreim på passat 88modell..

Anbefalte innlegg

Skal snart til med å skifte denne reimen...

 

Har aldri gjort dette før, og søker derfor en kjapp beskrivelse på jobben..

 

Har Haynes boken, så jeg har forsåvidt en grei oversikt der, men jeg føler at denne er mer "grundig" i beskrivelsene enn hva som faktisk er nødvendig..

 

Er litt skeptisk for å gjøre denne jobben selv, men en gang må jo bli den første....

 

Har lest at strammehjulet bør skiftes sammen med reimen, stemmer dette?

Noe annet som bør taes samtidig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strammehjulet bør skiftes i samme slengen ja.

Før du demonterer, merk deg hvor merkene på veiv-, kam- og fordelerdrev står. Se også på stillingen til rotor. Når alt er montert igjen og reima er strammet RIKTIG, skal rotor og alle merkene stå i samme stilling som før du demonterte. Etterpå starter du opp og sjekker/justerer tenningen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her..

Hvis det hjelper deg...

reim2ly.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, ikke dum den der...

 

Kan jeg få spørre hvilket program det der er?

Så jo helt genialt ut..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det heter Tolerance Data.

Tekniske hidden på de fleste biler +++

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bør først sjekke at alle akslingene er i OD før du merker og tar av reima. Det viste seg på min 93 Passat 1,8i at dette ikke var tilfellet da jeg byttet for ikke så lenge siden. Da kamakslingen var i OD var ikke veivakselen i OD og dette gjorde at bilen "nappet" i det jeg ga gass. Jeg var ganske nervøs før jeg skulle bytte reima men det er faktisk ikke så vanskelig hvis du bruker Haynes boka og tar deg god tid!

 

Lykke til! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer faktisk på om reimen står rett eller ikke.. Vet motoren var overhalt for et år siden, så den kan jo ha kommet feil på da.. Sliter med at bilen har en ganske ujevn tenning. Men det kan nok like godt komme av andre årsaker.

 

Får satse på litt finere vær her, så jeg får kommet igang med dette prosjektet her..

Kommer meg ikke opp til svigerfars garasje på dette føret her.. hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.