#1 Skrevet Januar 24, 2010 Speedometeret i min 2000mod A6 funker ikkje. Temperaturmåleren og bensinmåleren lever sitt eige liv, mens fartsindikator og km.teller står bom stille. Einaste som funke er klokke og turteller. Eg har snakka med diverse folk osv, blandt anna Møller. Møller meinte eg måtte kjøpe nytt kombiinstrument pga det låg startsperre og eit karosserinr i kombiinstrumentet? Betyr dette at eg ikkje kan kjøpe eit brukt eit i Sverige å hive rett inni? Møller skal jo ha over 10.000kr for å fikse dette. Er det ingen mulighet for å fikse det eg har? Nokon som veit om eg kanskje hadde spart noko på å reist til Sverige for å få fiksa dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 24, 2010 (endret) Kjøp bare et brukt som passer til din bil. Instrumentet ditt må kodes om til bilen din, noe møller gjør på 15min med god vilje. sjekk ut denne: http://www.finnfeil.no/index.php?main_page=product_info&cPath=2&products_id=28 hvorvidt det fungerer vet jeg ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 24, 2010 Det er dessverre mye feil på de litt eldre kombiinstrumentene, men for den prisen kan du jo gjerne kjøpe 3-4 brukte. Så gjør som Hans sier, kjøp deg et brukt instrument og få noen til å kode det inn for deg. Dette er det mange som klarer ettersom startsperre og chassisnummer ligger ganske godt synlig i disse instrumentene. Hvis du hadde bodd litt næremere kunne jeg hjulpet, men Møller koder også disse inn for deg. Sjekk imidlertid delenummer på det du har i bilen nå og prøv å finne et som matcher det delenummeret. Det er det det enkleste med tanke på kompatibilitet osv. Gudd Løkk! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 24, 2010 Er det da mulig å kode en annen km.stand? Har jo kjørt med dette en stund, så bilen har vel rullet 10.000km mer enn speedometeret viser... MINST 10.000km. Vil gjerne ha riktig km.stand. Du Kim Pedersen virker som du har stålkontroll på dette. Har lest litt dine innlegg her og der. Viss jeg gir deg delenret på speedeometeret, så vet vel du kanskje hvor det er lettest å finne ett også? Kunne komt til Lørenskog å kombinert det med en svensketur, så fikser du instrumentet for en liten sum..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 24, 2010 Ja til alle spørsmålene dine, og delenummeret på kombiinstr. finner kjapt ved å skru det ut, men enda kjappere om du kjører diagnose på det. VCDS (Vag-Com) for eksempel. Brukte kombiinstrument søker du raskt etter på : nbfbildeler.no bruktbildeler.com bildelsbasen.se 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 25, 2010 Det er kjipt å legge ut 3000 før du har det brukte på plass i bilen med riktig koding og km.stand, så ender du opp med et LCD display som ikke virker Jeg loddet inn nytt lcd displqay da jeg byttet spidometer. Display bruker å dukke opp på ebay, men det er en del stress med hele jobben.... Har råd gå for nytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 27, 2010 Ja, men dersom eg kjøpe eit brukt eit hos eit huggeri, så må eg jo få garanti på det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 27, 2010 Du får normalt 14 dagers garanti hos huggeren. Greit nok med noen deler, men man vet jo aldri når ting ryker igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 27, 2010 En annen ting, ser at vag delekatalog har x antall kombiinstrument fra 98-01 modellene. Kan disse brukes om en annen, eller må en velge rett instrument ut fra chassinr i-h-h-t katalogen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 27, 2010 Då har eg, takket være Ole-Jørgen Frimann-Nilsen, fått lest av delenret på instrumentet mitt. Det er: 4B0 920 900 G C5 VDO D09 Nokon som klarer å hjelpe meg å finne eit instrument som passer? Det må være til 1.8turbo FWD, å gjerne sånn facelift instrument med sølvringer i dersom dette passer. På forhånd takk for all god hjelp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 28, 2010 du må ha 920 serien, ellers kan det meste kodes om med vagcom. men kjøper du til en tdi så får du en annen skive på turtall og spidometer jeg har 919 serie på min som er uten canbus mens 920 betyr med canbus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 28, 2010 Det er ikke så enkelt at alt med fra bensinmotor og 920 i delenummeret passer og kan kodes om med vag-com, for da hadde nok ikke VAG laget så mange forskjellige versjoner. Det er en del som passer, men enkelte krever nytt ledningsnett eller opplegg av nye løse ledninger osv. Det kan bli en del prøv og feil om du skal forsøke andre delenummer en det som er ment for din bil, så hvis du vil at alt skal være mest mulig plug and play så går du for det som er ment for din bil i henhold til delekatalogen. Det er også en del overføringer til nye delenummer, men dette får du vite om dersom du kontakter din lokale deleselger. Da får du også nypris på et korrekt instrument til din bil og kan vurdere om du heller vil lete etter et brukt basert på det delenummeret du har. De aller fleste høggerier er greie å ha med å gjøre og gir garanti på brukte deler, men husk å nevne dette FØR du kjøper det så slipper du krangling etterpå. Instrumentet skrur du kjapt ut og kan koble på kontaktstykkene for å kjøre en "VCDS output-/ segment test" så ser man i allefall om funksjonaliteten er tilstede før man begynner å bruke penger på å kode det inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 28, 2010 Det er ikke så enkelt at alt med fra bensinmotor og 920 i delenummeret passer og kan kodes om med vag-com, for da hadde nok ikke VAG laget så mange forskjellige versjoner. Det er en del som passer, men enkelte krever nytt ledningsnett eller opplegg av nye løse ledninger osv. Det kan bli en del prøv og feil om du skal forsøke andre delenummer en det som er ment for din bil, så hvis du vil at alt skal være mest mulig plug and play så går du for det som er ment for din bil i henhold til delekatalogen. Det er også en del overføringer til nye delenummer, men dette får du vite om dersom du kontakter din lokale deleselger. Da får du også nypris på et korrekt instrument til din bil og kan vurdere om du heller vil lete etter et brukt basert på det delenummeret du har. De aller fleste høggerier er greie å ha med å gjøre og gir garanti på brukte deler, men husk å nevne dette FØR du kjøper det så slipper du krangling etterpå. Instrumentet skrur du kjapt ut og kan koble på kontaktstykkene for å kjøre en "VCDS output-/ segment test" så ser man i allefall om funksjonaliteten er tilstede før man begynner å bruke penger på å kode det inn. Helt klart lettest ja hvis du finner et med samme delenr. Men plug and play er det uansett ikke. Du bør få hjelp med startsperre og km stand hos møller. Det fikk jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 28, 2010 Nokon som har lyst å finne eit par alternativ på kombiinstrument til meg? Helst eit som er plug and play.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 28, 2010 Nokon som har lyst å finne eit par alternativ på kombiinstrument til meg? Helst eit som er plug and play.. Nermeste du kommer Bildelsbasen regn med fra 300 og opp for koding av nøkler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...