Montere 7a motor i 90q 10v (NG)

Anbefalte innlegg

Har kommet over en komplett 7a motor med full kabelmatte og alt. Funderer på hvordan denne kunne fungert i en 90q (org 10v NG).

 

Noen som har gjort dette tidligere?

- Passer 20v kabelmatte + styringer inn på org ledningsnett i bil? Tenker på innfestinger på sikringsboks, tenningsbryter osv. Er dette likt som 10v?

 

- Hva med clutch, det følger med svinghjul og clutch på 7a motor(hentet fra 89mod coupe 20v FWD). Passer dette inn på min NG quattro kasse uten mods? Tåler NG kassa denne motoren?

 

- Kan 10v coilpakke og bensinpumpe brukes?

 

- Evt noe jeg ikke har tenkt på her?

 

 

Mvh Andreas B

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bolt on det der

Best å bruke 7A clutchen

Ledninger passer rett på ja.

Kassa tåler det der helt fint den ja

Coil fra 10v skal passe den ja.

Trenger ikke gjøre noe med pumpa annet fjerne den regulatoren under bilen som sitter ved filteret

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke verre nei. Høres ganske kurrant ut egentlig.

 

Bensinrørene er vel ikke noe problem å flytte litt på i motorrommet, nå ligger de ned ved venstre fjørtårn mot ke-jetronic boksen. På donorbilen så jeg rørene lå opp mellom batterikassa og coilen.

 

Noen som har el-diagram til 7a motor og NG motor?

Hadde vært veldig kjekt for å sammenlikne.

 

Passer fordeleren fra NG på 7a motor? Ser lik ut på utsiden, er det forskjell på innfesting og drev som går mot kam?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordeler er ikke likt nei, er forskjellige drev på de.

Bensinrøra er ikke noe problem å flytte litt på nei

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.