Audi A8 4.0 TDI motor - Kjente svakheter?

Anbefalte innlegg

Grattis, med 4.0 eller 4.2 TDI'en?

Uansett skikkelig heftig bil:)

Det ble en 4,0 TDI.... Får holde foreløpig tror jeg...

Må få strammet strikken på den (chip), samt å få justert opp toppfart-sperra på den. Skal kjøre Cannonball Run med den til sommeren, og da gjelder det å ha litt mer å gå på :-)

Skal selvfølgelig få på noen andre hjul og litt sånt....Lurer på å foliere den hvit også, men time will sjå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tåler tiptronicen på disse allverden av effekt? Er de levert med manuell?

Har forhørt meg bittelitt, og får litt forskjellige svar på dette. Noen mener det er momentbegrensning og andre mener at det ikke er det....

Har ikke sett noen av disse med manuell. Uansett vil jeg ha automat så lenge det diesel iallefall pga det begrensede arbeidsområdet til motoren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forhørt meg bittelitt, og får litt forskjellige svar på dette. Noen mener det er momentbegrensning og andre mener at det ikke er det....

Har ikke sett noen av disse med manuell. Uansett vil jeg ha automat så lenge det diesel iallefall pga det begrensede arbeidsområdet til motoren.

Dette er jo - som vanlig - en ZF-girkasse. ZF-delenummeret står på et typeskilt på girkassen. Dersom du forespør deg hos ZF får du beskjed om hvor mange nm den tåler. Kjenner jeg VAG rett kjører de girkassen ganske så nært opptil hva den er bygget for.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal du chippe bilen anbefalles kristiansand bilverksted. :)

Jeg ser at de forhandler Oettinger. Oettinger ser ikke ut til å ha noen software for A8 overhodet (sjekket hjemmesiden til Oettinger), så da er vel ikke de noe alternativ dessverre....

Men takk for tipset! :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser at de forhandler Oettinger. Oettinger ser ikke ut til å ha noen software for A8 overhodet (sjekket hjemmesiden til Oettinger), så da er vel ikke de noe alternativ dessverre....

Men takk for tipset! :-)

kristiansand bilverksted har også tuning files.

http://tuningfiles.com/carlist.php?carlist_type=2&carlist_brand=2&carlist_model_total=96&osCsid=

her er det forskjellige steg å velge mellom MEN man kan også oppgi hva slags effekt man ønsker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lenge siden jeg har vært innom her, gratulerer med bil! Har vært på langtur til Bergen og er nå i Trondheim, er utrolig glad det ble A8 igjen :) Har du noe mer info og bilder av bilen din eller? Har selv lurt på folie, hvitt over alt unntatt taket, tenkte å beholde det svart,men tror det koster relativt mye....

Christian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner :-) Jeg har også vært litt inaktiv her i det siste, -masse å gjøre på om dagen..

Har fått hentet bilen hjem fra Tyskland nå ja, men har ikke fått skilter på den ennå (har time hos biltilsynet 19. Mars)

Bilen er ebonysort 4,0 TDI, med facelift fronten og sort skinninteriør. Ikke fullspekket av utstyr, men tror det får holde. Det har tatt litt vel lang tid å få tak i ny bil men jeg tror det ble et veldig greit eksemplar i forhold til hva den kommer til å koste meg.

Jeg har sjekket pris på foliering på et lokalt folieringsfirma her i Kristiansand, og fikk pris på 16k dersom ikke taket skulle folieres, -og 20k dersom hele bilen skulle folieres. Hadde håpet å skvise prisen litt på dette før jeg evt. slår til.

Må finne meg noen greie hjul snart, -er veldig i tvil om hva jeg skal gå for. Vil ha 21" eller 22" hjul iallefall, og litt senk.

Jeg har også fått facelift baklykter som skal monteres en av dagene.... hjelper veldig på utseendet også! :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis.

Ble ikke misunnelig i det hele tatt etter prøveturen i går..... ;-)

Tror jeg kan slå fast at din oppfatning av "ikke fullspekket av utstyr" ikke samsvarer med min... Når en bil har keyless, elektrisk justering av nakkestøtter, rullegardiner og ratt etc.. begynner det å hjelpe i min bok i alle fall.....

Ove

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis.

Ble ikke misunnelig i det hele tatt etter prøveturen i går..... ;-)

Tror jeg kan slå fast at din oppfatning av "ikke fullspekket av utstyr" ikke samsvarer med min... Når en bil har keyless, elektrisk justering av nakkestøtter, rullegardiner og ratt etc.. begynner det å hjelpe i min bok i alle fall.....

Ove

Fullspekket går vel ut fra hva som finnes av utstyr i forhold til optionlisten ;) Jeg fikk vite at min var "loaded", men da jeg fikk tak i utstyrslisten var det ikke akkurat krysset helt vilt, selv om bilen er bra utstyrt.... Savner Advanced key og den innvendige lyspakken, og skulle gjerne hatt Bose, og har foreløpig vært glad for det oppvarmede rattet som jeg ikke hadde på den forrige A8'en.... El ratt og nakkestøtter er vel standard, det er også luftfjæring på V8 bensinutgavene.

Christian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk chippet bilen hos Autopower i Arendal i dag, -og jeg kan bekrefte at dette går no inni hæstræva godt ja! Til å være en så stor bil så er det faktisk ganske brutalt.... Utrolig morro! :-)

Utifra spec'en så skal den nå ha 329 hk og 770Nm, -må si det nesten virker som at det ikke ligger noe skryt bak dette! :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger inn et par bilder av bilen nå..... Er nesten litt redd for å få kjeft for å bruke samme felger som enn del andre A8'er, men.... :-)

Bildene er bare tatt med mobilkamera :-/

IMAG0964_resized.jpg

IMAG0967_resized.jpg

IMAG0969_resized.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.