Ombygging: operere bort UFO til "vanlige" skiver.

Anbefalte innlegg

Som tittel sier, så lurer jeg på en del ting ved dette.

 

Jeg har skjønt at folk bytter hjullagerhusene/fjærbein (AK-TE kaller dette for hjullagerhus) for å få bytta f.eks. bort UFO-skivene.

 

Men hva passer å bytte til?

Ser noen nevner S6 hjullagerhus (fjærbein).

Men, kan jeg sette på uansett bil type/merke, bolt-on (uten å sveise, borre og slikt)?

 

UFO-bremsesystemet må jeg jo få bort, siden det ikke går å oppgradere til større bremser på eksisterende systemet.

Og dette må vel også gjøres før kjøp av dempere og fjører.

 

P.S. Hold dere til emnet (topic)!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S6 fjærbein er bolt-on på 200 ihvertfall, usikker på åssen det funker med andre.

 

Det er forøvrig samme hvilken s6 du tar det fra, om det er 2.2T eller V8 har ingen betydning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det er jo den "alle" bruker, antakeligvis. Og ifølge familialbummet vårt, så bruker 100Q og S6+Q også den samme, 2.2 og V8'ern (AAN, AEC), som du sier Knut.

AKTE_a6q.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det. Så det er bare du å gå på jakt. Lurer på om ikke Terje Rønning har sine enda.. Send han en PM du.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt kitet på KRB, og dermed betalt "godt" for å få ferdige adapterplater.

Du kan bestille Calippere direkte fra USA og bruke diverse andre skiver. F.eks S6 skiver osv. du må da lage adapterplatene selv. Lag en mal i tre og ta den med til et firma som har tilgang til riktig utstyr f.eks CNC-fres.

 

Du ser adapterskiva på bildet. det er en firkanta plate med 4 hull og en liten ut foring på to av hulla.

 

Hele kitet jeg har kjøpt mener jeg kom på ca 13500 inkl mva. Han har også mindre skiver.

Trur fort det er mulig å spare 5-8000 på å ordne adapterplatene selv.

 

Mvh Leif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hele kitet jeg har kjøpt mener jeg kom på ca 13500 inkl mva. Han har også mindre skiver.

Trur fort det er mulig å spare 5-8000 på å ordne adapterplatene selv.

 

Mvh Leif

"hele kitet" Altså ink. klosser og skiver? Isåfall var ikke 13 500,- ille.

Så en plass S6 fjærbein til 7000,-. Så kommer klosser og skiver i tillegg...calipper også kanskje ja...

 

KRB sa du... skal sende en mail og høre. Takk så langt for tips og info. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hele kitet ja inkl slanger, klosser og det hele.

 

Mvh Leif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken størrelse har du på rotorene? Hvor store felger må du ha for å få plass?

 

J

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken størrelse har du på rotorene? Hvor store felger må du ha for å få plass?

 

J

 

Jeg har 345mm skiver og måtte ta bort avbalanseringsloddene inne i felgen for å få plass på mine 17" vinterhjul.

 

Mvh Leif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjøpt kitet på KRB, og dermed betalt "godt" for å få ferdige adapterplater.

Du kan bestille Calippere direkte fra USA og bruke diverse andre skiver. F.eks S6 skiver osv. du må da lage adapterplatene selv. Lag en mal i tre og ta den med til et firma som har tilgang til riktig utstyr f.eks CNC-fres.

 

Du ser adapterskiva på bildet. det er en firkanta plate med 4 hull og en liten ut foring på to av hulla.

 

Hele kitet jeg har kjøpt mener jeg kom på ca 13500 inkl mva. Han har også mindre skiver.

Trur fort det er mulig å spare 5-8000 på å ordne adapterplatene selv.

 

Mvh Leif

 

og hvordan vet du hvilket stål som skal brukes til dette da?

hadde ikke stolt på greier som er hjemmelagd når det gjelder bremser.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur det heter Duraluminium.

Jeg for min del stoler mer på ekte håndverk enn serieprodusert kostnadseffektive varer.:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men kos blir d me abs med sånne bremser då?!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ABS delen ligger i spindelen, så denne fungerer som normalt hos meg i hvert fall.

 

 

Mvh Leif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trur det heter Duraluminium.

Jeg for min del stoler mer på ekte håndverk enn serieprodusert kostnadseffektive varer.:-)

 

ja vis du har alle hidden om styrken som trengs går det vel greit

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken størrelse har du på rotorene? Hvor store felger må du ha for å få plass?J
og hvordan vet du hvilket stål som skal brukes til dette da? hadde ikke stolt på greier som er hjemmelagd når det gjelder bremser.
men kos blir d me abs med sånne bremser då?!
ja vis du har alle hidden om styrken som trengs går det vel greit
Nå sporet det av her! PM Leif de der personlige smørsmålene!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk svar fra KRB i dag:

"bolt on kit til ufo bil kr 11.000+mva (ink. MVA 13.750,-) 345mm skive. Eneste som tilkommer er bremseslanger".

 

Fikk også svar fra Julie på ES-Tuning:

"Nye s6 fjærbein koster 3400kr x 2, skiver koster 1100kr x 2, klosser 1500kr, hjullager 700 x 2 og calipere koster 4000kr x 2.

En annen mulighet er å sette på uoriginale calipere, klosser og skiver. Prisen er da fra 12000kr og oppover."

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan går det her Jan Henrik? Har du handlet?

 

Jeg syns kanskje 345mm blir veldig stort, siden det kreves min 17" felger. Da kan du jo ikke bruke de orginale 7x15 hjula på vinteren heller da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan går det her Jan Henrik? Har du handlet?

 

Jeg syns kanskje 345mm blir veldig stort, siden det kreves min 17" felger. Da kan du jo ikke bruke de orginale 7x15 hjula på vinteren heller da..

Nei, det går ikke akkurat unna i svingene her i gården. Vært et mareritt av et økonomisk år dette her.

 

Ja, 345mm trenger jeg vel ikke. Skal vente med bremsene. Bytter dempere og fjører først.

 

Kan jo legge til at Koni-demperne passer til S6'en også, så jeg trenger ikke å bytte dempere etter evt. bytte av fjærbein. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjappeste må no være å bare få tak i et sett calipere av grei str, feks org s6 (sen s4) eller brempo/porshce å lage et adapter fra caliper til nav.

Samt bruke org 314x30 skiven

Det skal ihvertfall jeg gjøre.

Har laget mye slikt før.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjappeste må no være å bare få tak i et sett calipere av grei str, feks org s6 (sen s4) eller brempo/porshce å lage et adapter fra caliper til nav.

Samt bruke org 314x30 skiven

Det skal ihvertfall jeg gjøre.

Har laget mye slikt før.

 

Evt ta komplett fjærbein fra type 44 som har 280mm orginalt. Disse får du kastet etter deg:) De er jo godkjent for 230+ slik som på S2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja men ufo er jo nesten 314mm

og S2 bremser er heller ikke kjent for å være dimmensjonert for en S2, det er et kjent syndrom,.

De bremsene på en bil som er enda noen hundre kg tyngre....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt ta komplett fjærbein fra type 44 som har 280mm orginalt. Disse får du kastet etter deg:) De er jo godkjent for 230+ slik som på S2.

 

Vil noe slikt passe på en Audi coupe type 85?

denne har jo 4/108 orginalt. og stusselig 256 skiver ellerno..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjappeste må no være å bare få tak i et sett calipere av grei str, feks org s6 (sen s4) eller brempo/porshce å lage et adapter fra caliper til nav.

Samt bruke org 314x30 skiven

Det skal ihvertfall jeg gjøre.

Har laget mye slikt før.

 

 

Har du laget til noe eller ble projektet lagt på is?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.