Ombygging: operere bort UFO til "vanlige" skiver.

Anbefalte innlegg

Jepp, og det er umulig å balansere slike bremser uten ABS, så pass på at det funker bra!

S6 fjærbein går for rundt 5 lapper uten bremser, men hvis du vil slippe å bytte har også http://www.bira.org en grei løsning for ufo-fjærbeina. Mener også at Julie byttet på denne måten, er det noen som har tegninger på slike braketter forresten? Hadde vært kjekt å samle noen tegninger nå som såpass mange har bygget om!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet med bira.org er at de ikke har lager av deler, så man må være en hel gjeng (ca 10 stk tror jeg) før de sveiver igang og lager deler. Så man man i tillegg source resten av delene selv.

 

For de som har tid så kan man sikkert spare noe på dette. Jeg har innsett at jeg ikke har tid til å lete deler fra alle verdens kanter, og ser derfor etter noen som kan levere komplett kit. Se tråd under gruppekjøp, vi kan få kit med 996tt kaliptere og 993 skiver for ca. 13500 + frakt og evt moms, dersom vi blir 5 stykk. Fullpris er ca. 15000 + frakt og moms. Da følger alle deler med, trenger kun ny bremsevæske.

 

J

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, Greg Amy sa så sist jeg kontaktet ham..

Har ellers siklet litt på dette settet fra ECSTuning:

http://www.ecstuning.com/stage/edpd/pagebuild_v2.cgi?make=Audi&engine=20v%20T&model=C4%20S4&submodel=Quattro&category=Braking&subcategory=ECS%20Stage%202

De har flere systemer, men dette ser greiest ut for bruk på S6-fjærbein og 16" originalhjul.. Tipper Tom klarer noen prosent på dette også, det er i hvertfall ofte gruppekjøp på det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk svar fra KRB i dag:

"bolt on kit til ufo bil kr 11.000+mva (ink. MVA 13.750,-) 345mm skive. Eneste som tilkommer er bremseslanger".

 

Fikk også svar fra Julie på ES-Tuning:

"Nye s6 fjærbein koster 3400kr x 2, skiver koster 1100kr x 2, klosser 1500kr, hjullager 700 x 2 og calipere koster 4000kr x 2.

En annen mulighet er å sette på uoriginale calipere, klosser og skiver. Prisen er da fra 12000kr og oppover."

 

Sende mail til KRB og hørte på pris på et mindre sett, jeg trenger jo ikke 345mm! Føler det blir litt "overkill" på org S4.

Men det var samme prisen vist jeg ville ha 320mm : klø :

Må gå for 345 da! :) (når jeg har penger til det)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjerp dere, dette er Jan Henrik sin tråd. Det er rimelig tydelig i mine øyne at han ikke ønsker en HAUG med OT her inne. : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjerp dere, dette er Jan Henrik sin tråd. Det er rimelig tydelig i mine øyne at han ikke ønsker en HAUG med OT her inne. : bråk :

 

: brick :

 

Hadde jeg laget en ny tråd om dette hadde jeg fått kjeft for å ikke bruke "søk" funksjonen.

Siden dette er en såpass gammel tråd, så renger jeg med at det er i orden og låne den litt.

Vist ikke skulle denne vært stengt for lenge siden!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, får henge meg på tråden jeg også da dette er noe jeg har lurt på lenge. Bør være billigst og enklest mulig, men samtidig ikke være noe dritt. Skal ha noe som tåler noen runder på rudskogen. Og noe som ser MYE bedre ut en ufo skivene. : eek :

 

Noen som kan finne ut noe mere om det kittet på ECS tuning?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sende mail til KRB og hørte på pris på et mindre sett, jeg trenger jo ikke 345mm! Føler det blir litt "overkill" på org S4.

Men det var samme prisen vist jeg ville ha 320mm : klø :

Må gå for 345 da! :) (når jeg har penger til det)

 

Det er ikke bare størrelsen som teller. Det er bl.a. vanlig for M5 eiere å oppgradere bremsene til 996tt kalliptere og 993 (323 mmx32) bremseskiver. Det virker i utgangspunktet litt corny, da original bremseskive er 345 mm, men de har en tendens til å slå seg og problemer med fading.

 

I tilllegg vil større skiver være tyngre, noe som gir større uavfjæret vekt som skal dempes. Felgvalg begrenser seg også etterhvert som bremseskivene blir større og større.

 

Med rette kallipter og rette bremseklosser, holder 323 mm porsche skiver. Samme diameter skiver fra andre leverandører holder kanskje ikke, da kjøleegenskapene er forskjellige for forskjellig skive leverandør.

 

Nei, hiv dere på gruppekjøpet (se tråd under gruppekjøp), 13500 for et slikt kit er billig, og plenty bra nok (ES tuning bilene med ca 600 gamp går på tilsvarende oppsett på bane for å ta et eksempel).

 

J

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg går straks i gang med å bygge om fra UFO til S6, men skal beholde fjærbeina, har allerede kjøpt calipere, Black Diamond borra/slissa skiver med ditto belegg og stålomspunnede slanger. Skal gjøre som en del svensker har gjort, klippet fra NordicAudi, se også bilde

 

"Jag har monterat på A8/S6 bromsar på orginal benen. Man får kapa bort ett av orginal bulthålen orginal har tre A8 har två. Orginal hålen är M12 och A8 har M14 så man får gänga upp dom eller montera i rördistanser i hålen. Jag kör med rör. Sedan svarvar man ner naven så skivorna går på. Fick även fräsa av anläggnings ytan på oken någon mm så att det hamnade centrerat över skivan. "

 

Har såvidt begynt å rengjøre calipere, en smule sandblåsing må til, og så en runde med Foliatec lakk :-)

469676-ufo2.jpg

sandblåst.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ta bilder underveis, og lage en "Roy's guide til ombygging av UFO -> S6/A8" tråd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skrider saaaaaakte men sikkert fremover :-)

lakkert.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skrider saaaaaakte men sikkert fremover :-)

 

 

hva brukte du??? bengalakk??? og hvor kjøpte du det hen??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: brick :

 

Hadde jeg laget en ny tråd om dette hadde jeg fått kjeft for å ikke bruke "søk" funksjonen.

Siden dette er en såpass gammel tråd, så renger jeg med at det er i orden og låne den litt.

Vist ikke skulle denne vært stengt for lenge siden!

Og nå får du kjeft for å ha brukt søk-funksjonene. : haha :

Låne kan du. : ja : Stjele blir det bråk av. :fy:

Tråden trenger ikke å stenges. Kommer vel hele tiden nye innspill/løsninger og folk med spm og svar.

 

Meningen med tråden er/var å diskutere rundt ombygging fra UFO-systemet. Selve ombyggingen kommer i hovedtråden på prosjekt-/operasjons-tråden min. ;)

 

Da tillates illustrerte tegninger rundt ombygging som er enklest forklart slik. Egen prosjekt bes herved taes i egen prosjekt-tråd. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble ikke ombygging av bremser i denne omgang. Eneste feil jeg fikk på EU kontrollen var "utslitte skiver og klosser, foran - kul på en bremseslange".

Ellers bare 0'ere og 0,22 i CO!!! Da skal man være fornøyd med en 16år gammel bil :D

 

Fikk endelig UFO-skivene og klossene fra Tyskland (ebay - 4.500,- ink. frakt og toll). Slangene kjøpte jeg hos Møller i Tromsø (tidl. Normotor), 820,- ink. klubb rabatten.

Det ble heller ikke stålomspunnede slanger i denne omgangen. :rolleye:

 

Bytter også bremsevæske (dot 4, 2x500ml) kjøpt på Bilxtra, 69,50 ink. klubb rabatten.

 

Blir og hive meg rundt og få bytta og EU-godkjent vogna i en faderlig fart. : fis :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På olrud auto skulle di ha 1600 pr ufo skive og 1200 for klosser, da er ikke klubbrabbat trekt ifra..ikke mye og spare på å kjøpe i tyskland da;) Quattroco tar 1300 pr skive:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kosta meg 3500,- fra kisen på ebay. Men når pakka kom til Norge, fikk jeg en regning i posten på 1000,- i... ja gud vet hva toll og tjafs det var for.

 

Men jeg har fått en oppskrift på hvordan unngå den 1000-lappen pr. pakke til avgifts-molbo-legalisert-svindel-landet her.

 

Men ikke sant... når man spør folk hvordan kjøpe fra utland og ikke få noe vettug til svar... ja da : fis : og så gjør jeg det og får den erfaringen sjøl.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, dra ut på lopphavet alle mann!!! Måtte slipe bort tilsammen 2mm på både klossene og kalipterkloa for i det hele tatt å få inn over skivene igjen!! : bråk :

Og så måtte det enda denges på plass!!! : bråk :

 

Men nå er det byttet skiver, klosser og slanger foran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis Jan Henrik!

Hard work, hard fun ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja altså, jeg fikk meget god hjelp av "grus-bakken verksted". Uten han så hadde jeg vel enda stått og : klø :

 

P.S. Jeg har ett sett med UFO-klosser til overs hvis noen skulle trenge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var vogna EU-godkjent.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja altså, jeg fikk meget god hjelp av "grus-bakken verksted". Uten han så hadde jeg vel enda stått og : klø :

 

P.S. Jeg har ett sett med UFO-klosser til overs hvis noen skulle trenge.

Gratulerer med nygodkjenning... skjønner ikke hva dem klagde på.. det var jo mye bremsekloss igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal man sitte på i denne "trygge" bilen på fredag kanskje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.