speedometer audi 100 c4 91/94

Anbefalte innlegg

Er det noen som har kjennskap/erfaring med speedometernål henger seg opp eller beveger seg rykkvis opp/ned etter som du gir/slipper gasspedalen for så å henge, når jeg dunker i instrumentglasset detter nåla ned. bilen er en 1991/92 audi 100c4 med tilleggsinstrumenter. : bråk : det er irriterende og dyrt å kjøpe nytt. Om jeg må kjøper nytt er det noen som har peiling på om det er mulig å få dette stilt til rett km. som er reelt. bilen er kjørt ca 211 000

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som har kjennskap/erfaring med speedometernål henger seg opp eller beveger seg rykkvis opp/ned etter som du gir/slipper gasspedalen for så å henge, når jeg dunker i instrumentglasset detter nåla ned. bilen er en 1991/92 audi 100c4 med tilleggsinstrumenter. : bråk : det er irriterende og dyrt å kjøpe nytt. Om jeg må kjøper nytt er det noen som har peiling på om det er mulig å få dette stilt til rett km. som er reelt. bilen er kjørt ca 211 000

 

Dette er nesten garantert pga kontaktpinnene mellom selve speedometeret og printplaten i instrumentpanelet. Det finnes flere tråder om det på forumet, men i all hovedsak er det snakk om en rengjøring av kontaktflater som skal til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er nesten garantert pga kontaktpinnene mellom selve speedometeret og printplaten i instrumentpanelet. Det finnes flere tråder om det på forumet, men i all hovedsak er det snakk om en rengjøring av kontaktflater som skal til.

 

Yes det stemte det, phu trodde jeg måtte ut med flere tusen kroner nå. jeg har ikke vært medlem så veldig lenge men har lest en del her inne. ble medlem for å også kunne legge inn spørsmål. Medlemskapet har svart og spart seg mange ganger bare ved å få slike svar/løsninger som dette tusen takk for svaret ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

(...)er det noen som har peiling på om det er mulig å få dette stilt til rett km. som er reelt. bilen er kjørt ca 211 000

C4/4A 100/S4 har mekansik telleverk, og da er det "bare" å plukke fra hverandre og justere til det du vil ha og sette sammen igjen. Men vær ops på det fort kommer mange løse biter i høyt tempo.

 

Jeg har sett det blitt gjort en gang: Det er en aksling/stav som alle tall-rullene sitter på. Dytt denne forsiktig ut på ene sida, men la den henge på andre. Med den løs kan du firsiktig dytte rullene rundt så du får det tallet du vil ha.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

C4/4A 100/S4 har mekansik telleverk, og da er det "bare" å plukke fra hverandre og justere til det du vil ha og sette sammen igjen. Men vær ops på det fort kommer mange løse biter i høyt tempo.

 

Jeg har sett det blitt gjort en gang: Det er en aksling/stav som alle tall-rullene sitter på. Dytt denne forsiktig ut på ene sida, men la den henge på andre. Med den løs kan du firsiktig dytte rullene rundt så du får det tallet du vil ha.

Har samme problem selv. Kjøpt S2-instrumenter som har gått 150k, mens bilen har gått straks 300.. Redd for å ødelegge noe, har forstått det sånn at det er snakk om fin-mekanikk.. ;p

 

km-justering var ett hårsårt tema på Møller også :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Yes det stemte det, phu trodde jeg måtte ut med flere tusen kroner nå. jeg har ikke vært medlem så veldig lenge men har lest en del her inne. ble medlem for å også kunne legge inn spørsmål. Medlemskapet har svart og spart seg mange ganger bare ved å få slike svar/løsninger som dette tusen takk for svaret ;)

 

Har du fått orden på instrumentpanelet? Jeg opplever noe av det samme på en Audi 100 2.3E. Speedometernåla faller plutselig ned til 20-60km, uavhengig av reell hastighet. Dette skjer 1-2 ganger i uka og er fikset med en omstart.

 

Er dette også rensing? Kan noen være vennlig å beskrive prossessen mer inngående. Må det skues i biter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du fått orden på instrumentpanelet? Jeg opplever noe av det samme på en Audi 100 2.3E. Speedometernåla faller plutselig ned til 20-60km, uavhengig av reell hastighet. Dette skjer 1-2 ganger i uka og er fikset med en omstart.

 

Er dette også rensing? Kan noen være vennlig å beskrive prossessen mer inngående. Må det skues i biter?

Vel jeg trodde jeg hadde fått orden på speedometeret men akk nei, tok opp hele instrumetet renset pinnene som går i mellom printplate og speedometer samt i mellom på selve printplaten. Dette hjalp en liten stund så var det på an igjen, speedometeret henge ikke likt denne gang men stopper på 60 km jeg dunker på glasset så er det ok en liten stund til. Tok kontakt med Audi verkstedet som mente at dette var printplaten og at denne må skiftes, det sitter også en føler/giver i girkassen men denne er utlukket så lenge det blir liv i speedometeret ved å dunke på glasset eller slå oppe på dashbordet. vel printplate er bestilt til en pris av 2891 kr. Nå er det bare å vente til delen er kommet for å se om det virkelig er denne som gjør dette. : syk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.