#26 Skrevet Januar 28, 2010 Noen som har en sånn bensinmengdefordeler i god stand? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 28, 2010 Det der er PL innsprøytning. Har ikke skrudd noe på PL så veit ikke hva den dingsen er. Få sjekka lambda også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Januar 28, 2010 Noen som har en sånn bensinmengdefordeler i god stand? Hvis det er til PL, så ja, da har jeg. Få tatt noen bedre bilder av din, så kan jeg sammenligne med den jeg har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Januar 28, 2010 Så det er PL jeg har, da må det værra bytta motor engang. Men den går jo vel så bra, vist ikke bedere enn en orginal KR med 139hk Begynner og dra no fryktelig etter 3500-4000 o/min. Også har den ganske så hard gange Hvis det er til PL, så ja, da har jeg. Få tatt noen bedre bilder av din, så kan jeg sammenligne med den jeg har. Skal ta flere bilder imorra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Januar 28, 2010 Med det injection-anlegget der gjetter jeg på at det er motortemperatursensor (typisk gjengangerfeil) og evt. lambdasonde. Holder en knapp på motortemperatursensor. Noen med mer peiling på Golf 2 vet sikkert hvor den sitter på biler med PL-motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Januar 28, 2010 Med det injection-anlegget der gjetter jeg på at det er motortemperatursensor (typisk gjengangerfeil) og evt. lambdasonde. Holder en knapp på motortemperatursensor. Noen med mer peiling på Golf 2 vet sikkert hvor den sitter på biler med PL-motor. okei, men hva med den kontakten jeg dro ut for og få bilen til og gå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Januar 29, 2010 Flere Bilder: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Februar 11, 2010 Ingen som veit hva den svarte boksen hvor kontakten er tatt av er til? på siden av mengdefordeleren, festa med umbraco! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Februar 11, 2010 (endret) På vanlig Bosch K-Jetronic sitter det bare noe som ser ut som en skrue der. Skrur man ut denne skruen kommer man til en en slags ventil som regulerer systemtrykket. Systemtrykket kan shimses, ved å legge shims mellom denne skruen og mengdefordeleren. På KA-Jetronic (Kontinuierlich Abgasgeregelte Jetronic) og KE-Jetronic (Kontinuierlich Elektronische Jetronic) er det innebygget lambdastyring. Selv om den elektroniske justeringen av blandingen på KA og KE er helt ulik, sitter den boksen du lurer på både på KA og KE. Her sitter det et stempel som skyves ut og inn via elektriske impulser for å regulere systemtrykket for igjen å kunne hjelpe til å regulere blandingen. Denne MÅ være tilkoblet for at alt skal fungere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Februar 11, 2010 På vanlig Bosch K-Jetronic sitter det bare noe som ser ut som en skrue der. Skrur man ut denne skruen kommer man til en en slags ventil som regulerer systemtrykket. Systemtrykket kan shimses, ved å legge shims mellom denne skruen og mengdefordeleren. På KA-Jetronic (Kontinuierlich Abgasgeregelte Jetronic) og KE-Jetronic (Kontinuierlich Elektronische Jetronic) er det innebygget lambdastyring. Selv om den elektroniske justeringen av blandingen på KA og KE er helt ulik, sitter den boksen du lurer på både på KA og KE. Her sitter det et stempel som skyves ut og inn via elektriske impulser for å regulere systemtrykket for igjen å kunne hjelpe til å regulere blandingen. Denne MÅ være tilkoblet for at alt skal fungere. Takk for god info men du sier den må være tilkoblet for at alt skal fungere. Når motoren er kald kan denne være tilkoblet, men så fort motoren begynner og få litt lunk må jeg koble ut denne for at bilen skal gå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Februar 12, 2010 Takk for god info men du sier den må være tilkoblet for at alt skal fungere. Når motoren er kald kan denne være tilkoblet, men så fort motoren begynner og få litt lunk må jeg koble ut denne for at bilen skal gå? Da er det noe feil et eller annet sted Hvor skal ikke jeg begi meg ut på. Jeg kan lite om KE/KE2/KE3/KE5-Jetronic (= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Februar 16, 2010 Fant ut at det var temp sensoren for motorstyringa som er gåen. Når jeg plugger ut den kan jeg plugge inn igjen den andre kontakten. Den bruker forsatt mye bensin, men går nesten som den skal igjen. Men det hjelper vel på forbruket når jeg får byttet sensoren. Men så til et nytt problem. Det sitter jo ikke KR motor i denne som orginalt, så har trodd det var en PL. Så jeg kjøpte ny temp sensor, og den skal passe både KR og PL. Men det er et mye større gjengeparti på den nye kontra den gammle. Etter litt søking i diverse delekataloger har jeg kommet frem til at den eneste 16v motoren med like sensor hører til 2,0 16v 9a på 136hk fra passat? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Februar 16, 2010 søkte opp nummeret som står på luftmengdemåleren (bilde over)..og fant: 1990 : VOLKSWAGEN : PASSAT : 2.0L 1984cc L4 MFI (B) [9A] : Fuel/Air : Fuel Distributor BOSCH Part # 0438101039 {Fuel Distributor - New} 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Februar 16, 2010 Innspøytninga er ikke fra en KR nei. Har du funnet motorkoden på den motoren du har? om det også er en 9A? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Februar 16, 2010 det der er PL KE-jetronic vwvortex.com er plassen. dem har jo dette innsprut systemet på stortsett alt av 16v 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Februar 16, 2010 eller det kan være at noen har dytta inn en 9A 2L 16v motor der en gang i tiden 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Februar 17, 2010 Innspøytninga er ikke fra en KR nei. Har du funnet motorkoden på den motoren du har? om det også er en 9A? Har sett etter motorkoden men fant den ikke, trodde den satt fremme på blokka. hvor finner jeg den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Februar 17, 2010 det der er PL KE-jetronic vwvortex.com er plassen. dem har jo dette innsprut systemet på stortsett alt av 16v joa, hadde bare tempføleren jeg kjøpte til PL passa så rimelig sikker på at det er en 9a nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Februar 23, 2010 (endret) Har funnet feilen, og til slutt fått fatt på riktig føler til riktig motor Men det sitter ikke orginal kontakt på ledningsnettet, men istede to kabelsko. (rød og blå ledning) Er det noen som vet hvilken ledning som skal hvor på føleren, eller kan fortelle meg hvordan jeg finner det ut? Har dette noe og si? Bilde av tempføleren: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...