BBS RM/RS felger på Golf 3

Anbefalte innlegg

Er på leitning etter BBS RM/RS til min Golf 3. Men spørsmålet mitt er kva dim. og innpress skal eg ha?

Kva er max grensa med plass på Golfen inn og utover framme og bak.

Kom gjerne med eksempel slik at eg kan reikne på det sjølv:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har noen for salg som passer perfekt på G3 :)

 

se under dekk/felg selges..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er noko slikt eg ser etter:) Men er litt over den prisklassen eg hadde tenkt meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har ET 38 inpress. Det gjelder å komme så nære som mulig. For å manipulere styringa minst mulig. 6,5x15 med 195/50 dekk er best for maksimalt grep. 6x14 med 185/60 dekk blir bra kompromiss mot komfort og dårlig veg.

 

Råest mulig dimensjon er 8x17 felg med 215/35-17 dekk. Fint for banekjøring med blodsenket bil. Krever sannsynligvis valsing. Fungerer dårlig på vegen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skriver ikke hvilke modifikasjoner du evt er villig til å gjøre for å få plass.

 

28062009557.jpg

 

28062009553.jpg

 

26062009518.jpg

 

27062009530.jpg

 

Her er min "Gubbebilen" v1.0 med BBS RM. Originalt 6,5x15" ET33 men er byttet ringer så de er nå 8x15" ET13 foran og 9x15" ET1 bak. Nankang NSII med 185/45 foran og 195/45 bak.

Foran holdt det å valse inn leppa på skjermen for å få plass - ingen rubbing ved max rattutslag og passe senk.

Bak så er det valset så det holder, og likevel så var det antydning til rubbing. Skal legge inn litt camber på v2.0 sånn at det kanskje går uten å valse like mye. Vil tro at 8x15" bak hadde gått helt fint.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hadde igrunn tenkt å bruke det på originale skjermer med coilovers. Kanskje brette kanten på hjulbuen men ikkje pressa dei utover.

Eg syns 8x15" ser bra på Golf, kanskje også 9" men problemet bilr jo plassen med eit så lite ET som det blir på mange av RM/RS hjulene.

Kva vil være tilnærmet max størrelse 15" kanskje også 16" på originale skjermer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kommer ann på hvor mye du skal justere den nedover, og hvor mye dekkstrekk du er villig til å ha..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg hadde igrunn tenkt å bruke det på originale skjermer med coilovers. Kanskje brette kanten på hjulbuen men ikkje pressa dei utover.

Eg syns 8x15" ser bra på Golf, kanskje også 9" men problemet bilr jo plassen med eit så lite ET som det blir på mange av RM/RS hjulene.

Kva vil være tilnærmet max størrelse 15" kanskje også 16" på originale skjermer?

 

8x15" RM (ET13) bør gå helt fint rundt om med kun å brette inn leppa. Kanskje du kan strekke deg til 8,5" om du ikke skal senke så masse.

RS er jeg ikke så inne på da det meg bekjent er masse forskjellige innpresser på disse...kan ha ei smalere innertønne og dermed få klaring innover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er ein "arbeidsbil" så det vil ikkje bli å senke den heilt i bunn, blir normal senk og heller prøve å fylle ut med hjul.

8,5x15" rundt heile trur eg ville sett veldig bra ut, men vil det bli brukbart med ET 7,6mm på originale skjermer, evt .brette kanten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, det er jo bare å se på bildene av min og tenke deg 6mm lengre ut foran og 6mm lengre inn bak.

Tror det blir trangt, men som sagt, mye avgjøres av senken tror jeg. På min er gewinden skrudd helt i bånn, har ikke anelse hvor mye senk det utgjør men var bare snakk om millimetre klaring fra VR-leppa.

Det som er problemet er at om du skal valse så mye så er det visst problematisk med de hullene som er i leppa på skjermen, de gjør at valsingen blir ujevn.

Skal du "safe" så tror jeg 8x15" er et greit kompromiss, det gir en fet 2" kant og du slipper ødelegge skjermbuer. Når det er sagt så er det jo folk som kjører med 9x15" ET15 på valsede skjermer, så jeg tror man nesten må prøve seg litt frem - skal du ha det skikkelig bredt så må du være forberedt på å ta smellen med å gjøre drastiske tiltak på skjermene. Evt så kan du jo sette på originale breddere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

15" rs med brei kant og ikke mye senket bil kan fort se styltete ut..

 

 

15" må senkes i bunn for å bli bra!(mener jeg i hvertfall) og da er det ikke mye bakkeklaring..

 

 

10k som jeg selger mine 16" for er "billig" til å være 16" RS.. ferdig oppusset går for 2500euro uten dekk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har ET 38 inpress. Det gjelder å komme så nære som mulig. For å manipulere styringa minst mulig. 6,5x15 med 195/50 dekk er best for maksimalt grep. 6x14 med 185/60 dekk blir bra kompromiss mot komfort og dårlig veg.

 

Råest mulig dimensjon er 8x17 felg med 215/35-17 dekk. Fint for banekjøring med blodsenket bil. Krever sannsynligvis valsing. Fungerer dårlig på vegen.

 

hehe du har noen sære krav..

 

 

Har hatt 8x17 med 205/40.. skulle gjerne hatt 195/40..

 

Og vil ikke si 17" er ubrukelig på veien..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har et sett BBS RS 8*15 et 18 med dekk, som jeg vurderer å selge. send en PM om interesse.

 

det er de som sitter på min cab for øyeblikket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har 8,5 x17 fremme med 205/40 17 dekk.. der var det nok å valse inn kanten. Bak hadde jeg det samme men har kjøpt nye ringer slik at det blir 9,5x17 med 215 dekk.. jeg hadde et53 tror jeg og 30 mm spacer fremme og bak..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.