Anbefalte innlegg

Heisann.

Merka igår kveld når jeg kjørte hjem at bilen gikk så veldig mye dårligere enn den har pleid å gjøre..

På trykkmåleren inni dashbordet viser den 2,3 på det meste som er ok etter at jeg chippa bilen, men den drar ikke noe særlig!?

 

Var ute en tur nå nettopp og rulla ned vinduet mens jeg ga på litt, og hørte veldig susing da. MYE mer enn normalt!

Kan det være en trykk/vakum slange elns som har hoppet av eller har sprukket?

Prøvde å lokalisere det når jeg parkerte, men ble ikke det samme når den sto stille som når jeg kjørte..

 

Har noen her vært borti dette før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg opplevde at slangen ut fra turbo hadde sprukket. Men vanskelig å se eller kjenne. Den hadde sprukket ved forgrenigen til "pop off" ventilen. Det freste veldig i det det ble opparbeidet trykk.

Er ikke sikkert du har samme symptomene men ville bare si ifra ihverfall :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil den få høyt ladetrykk når det er hull i slanger/ic osv? turboen vil vel ikke klare å levere nok luft inn i motoren, heller ikke nok eksos, og ikke nok ladetrykk, men det er bare min teori om hull i slanger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer helt an på hvor stor lekkasjen er. Her er det bare å få trykktesta rørgata for å finne ut hvor lekken er hen! Vær forsiktig med å gasse hvis du har mistanke om lekkasje, turboen får det ganske travelt hvis det lekker luft :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg opplevde at slangen ut fra turbo hadde sprukket. Men vanskelig å se eller kjenne. Den hadde sprukket ved forgrenigen til "pop off" ventilen. Det freste veldig i det det ble opparbeidet trykk.

Er ikke sikkert du har samme symptomene men ville bare si ifra ihverfall :-)

 

Det er som du sier at det freser veldig når den bygger opp trykk!

Sjekka den igår, men var så jævlig varmt der nede så fikk ikke sjekka skikkelig.

Skal se der ikveld når den har kjølt seg ned litt etter jobb :)

 

Kan ta med en boks med leak finder fra jobb å spraye på i håp om å finne lekasjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer helt an på hvor stor lekkasjen er. Her er det bare å få trykktesta rørgata for å finne ut hvor lekken er hen! Vær forsiktig med å gasse hvis du har mistanke om lekkasje, turboen får det ganske travelt hvis det lekker luft :)

 

Må den leveres inn på verksted for å trykkteste rørgata eller kan man gjøre det selv??

Har aldri gjort det før ser du..

 

Opplever også at jeg såvidt hører lyd fra resirken.

Kan det være en lekkasje i nærheten av den da montro? At ikke all luft går tilbake i luftfilterboksen!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tipper på lekkasje, og mest sannsynlig på slangen utifra turbo, evt slangen mellom røret under motor og inn på IC. Begge disse er enkle å ta av for å inspisere... Er det sprekk i en slange kan denne være vanskelig å se, som oftest om de er små så holder de tett opptil et visst trykk og så åpner de seg, så vanskelig å spotte med ved hjelp av lommelykt oppi et trangt motorrom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :)

Skal prøve å ta dem av ikveld eller imorgen på jobb å sjekke.

Er det god tilkomst til slangen mellom røret under motor og inn på IC ovenfra eller må jeg inn under?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min begynte også og suse når turboen begynte å lade, som igjen ga høyt turbotrykk.

Feil lokalisert til lekkasje på slangen ut fra IC.

(s6 2.2t)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :)

Skal prøve å ta dem av ikveld eller imorgen på jobb å sjekke.

Er det god tilkomst til slangen mellom røret under motor og inn på IC ovenfra eller må jeg inn under?

 

Må inn underfra, men der sitter det veldig lett tilgjengelig til gjengjeld :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei..

Takker for svar folkens :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikveld fikk jeg feilsøkt litt grundigere og fant 2 lekasjer! :)

Den ene var i slangen fra turbo til luftfilter/lmm. Der var den sprukket under slangeklemma mot turboen!

Den andre lekasjen fant jeg i gummislangen mellom IC og røret videre til turbo! :)

 

Fikk tettet sprekka mellom Ic og turbo med superlim og 3M elektrikertape :P

Den andre lekasjen ved turbo så kappa jeg litt av slangen rundt der den hadde sprukket og pressa den på.

Glemte helt å ta bilder mens jeg holdt på..

 

Skal ringe møller imorgen å høre om dem har inne disse 2 slangene. Noen som vet pris?

Om det koster en halv formue og noen vet om andre som selger så er det greit om du/dere sier ifra ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den slangen mellom turbo og LMM(innsugsslangen) koster i underkant av 1500 tror eg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte meg noe i den duren!

Men må jo ha den ny...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har slike liggende slanger i helt fin stand. Men er ikke hjemme igjen før i slutten av neste uke om det haster for deg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har jo fått festa det sånn noenlunde, men vet jo ikke hvor lenge de holder da..

Møller skulle ha 2500 for de 2 slangene, så hvis du har så hadde det vært fint! :)

PM sendt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ahh.. nå suser det fra turboen min også, men min lugger noe fryktelig når jeg kommer opp i 1,4-5 bar på kjørekomputeren! Jeg regner med det er motorstyringa som ikke blir helt fornøyd over manglende luft :P Takk for fin tråd her, håper det er noe i samme duren med min også!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har en skuddsikker løsning til salgs som erstatning for "michelin-slangen", består av 2 silikonslanger og ett konet stålrør.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.