Bilen min stoppet når den gikk på tomgang, nå starter den ikke lenger?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har vært på ettermiddag idag og tenkte jeg skulle ha varm bil til jeg skulle hjem..

Sånn gikk det da ikke.

Startet opp bilen ca et kvarter før jeg skulle reise hjem og lot den stå og gå fram til kl 11.

Når jeg kom ut så hadde bilen stoppet. Aner ikke når men kan ikke ha vært så lenge før elleve da tempmåleren var kommt over 50 grader.

Nå når jeg prøver og starte den så vil den ikke starte.

Kjinner og kjinner men skjer ingenting.. Slår inn i kanskje 1 sekund der det høres ut som den vil starte, men etter dette er det like dødt.

Tenker med en gang lmm men vil den stoppe så plutselig da?

Står fortsatt utenfor jobb da jeg ikke hadde noen muligheter til og se på det idag.

Om den fortsatt er lik i morgen så får jeg dra den bort til en VW forhandler som ligger noen hundre meter bortenfor og få de til og sjekke opp i det. Er litt stress og få den hjem om den ikke starter..

Måtte forresten slepe den 100meter bort på parkeringen og da startet den og gikk i 1-2 sekunder før den stoppet igjen. Som om den ikke fikk bensin. Og når jeg prøvde igjen da så ville den ikke starte.:confused:

Noen som har vært borti noe liggnende før?

Mvh en litt oppgitt Tor Erik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se om du får lånt en vagcom og les av feilmeldinger..

LMM er det garantert ikke :) Bilen går uten, bare litt ujevnt og drar dårligere..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja får prøve på det.

Men kan da ikke koste så mye og ta en diagnose på den hos VW om jeg får den bort der?

Skulle gjerne visst det ganske kjapt da jeg skal til Bergen i helga og er litt avhengig av bilen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mye bensin er det på bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være veivaksel-sensoren, om det er det på din bil. Slutter den å funke så kuttes ved drivstofftilførsel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Havarert bensinpumpe tenker jeg siden den har tatt etter noen ganger. Typisk feil på disse ivertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er rett under halv tank eller noe sånt.

Hm.. Kan jo være bensinpumpa ja. får inn og sjekke det nå før jeg skal på jobb.

Aner ikke om jeg har veivakselsensor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har mulighet kan du kansje slepe bilen til Odda bilsenter hvis ikke det er for langt, så kan vi se på den. Vi tar ingenting for en kjapp diagnose med VAS.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurte på det ja :)

Bilen står nå på parkeringen til NLI ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme problemet på min.. nektet å gå på tomgang.. sennere på kvelden startet den å gikk normalt. dagen etter var det nekt å få start.. levert min på verksted for 2 uker siden (ja den står der ennå). sto bare å kjinner.. min får bensin mn dn nekter å starte :( så dette lure jeg også på hva som kan være galt =S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt den bort til bilsenteret for diagnose nå.

Prøve og starte den igjen men skjedde ingenting.

Hørte ikke at bensinpumpa gikk, og tror jeg pleier og høre den men er ikke helt sikker.

Vil evt en deffekt bensinpumpe komme opp når de tar diagnose av bilen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har splitter ny bensinpumpe på min å min hørte jeg iallefall startet.. fikk vite av verksted at den fikk bensin men venter på en tlf fra de idag om hva som sjer med den :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte også på bensinpumpe da jeg leste dette..

Du kan prøve å koble spenning direkte på pumpa hvis du har mulighet til det for å sjekke om den går.

Ser ut som du har quattro, å da er det ei ekstra pumpe pga av mellomakslingen. Hvis denne har havarert, vil bilen stoppe når bensinnivået kommer under en viss grense..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så det kan hjelpe og fylle bensin på den? Eller hvordan skal jeg få koblet meg direkte mot pumpa?

Fikk iallefall 2 feilkoder når jeg hadde den til diagnose.

Den ene er: 17953 P1545 002

Gasspjeldregulering Feilfunktion

sporadisk.

Den andre er: 18010 P1602 002

Spendingsforsyning, klemme 30

Spenidng for lav

sporadisk

vil den ikke starte om det er noe galt med gasspjeldet? Og hva kan i såfall ha skjedd der da? Får prøve og demontere det etterpå om jeg har tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er vell samma feilen som jeg å fikk.. kjørte vagcom før jeg "la den inn" på verksted.. fikk jeg disse feilene

16505 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal

P0121 - 35-10 - - - Intermittent

00670 - Throttle Position Sensor (G127)

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så det kan hjelpe og fylle bensin på den? Eller hvordan skal jeg få koblet meg direkte mot pumpa?

Fikk iallefall 2 feilkoder når jeg hadde den til diagnose.

sporadisk.

Den andre er: 18010 P1602 002

Spendingsforsyning, klemme 30

Spenidng for lav

sporadisk

vil den ikke starte om det er noe galt med gasspjeldet? Og hva kan i såfall ha skjedd der da? Får prøve og demontere det etterpå om jeg har tid.

Skader ikke å prøve i å fylle på bensin:p Mener hvertfall alle a4 b6 quattro skal ha en matepumpe som får bensinen fra ene delen av tanken og over i den andre delen. Hvis matepumpa er defekt, vil den bruke bensin kun fra den delen hovedpumpa sitter i. Men forusetter jo at hovedpumpa går da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

snakket me de på verkstedet der jeg har bilen idag.. min får bensin mn dn fyre itj,.. de skal sjekke register reimen min morgen kan den ha hoppet sa de :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan jo være gassregulatoren. den to kvelden på passaten min 1,8t. den var umulig og starte nesten og når jeg fikk start på den, rusa den seg opp og dat ned og rusa seg opp. men så fort jeg prøvde og kjøre med den kvalte den seg. til jeg prøvde å kjøre på over 2500 omdreininger da gikk den. lure på om jeg fikk same feilkode som dette

sporadisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor ligger denna gassregulatoren da?

Har nå prøvd og fylle bensin og det hjalp ingenting..

Har tatt av gasspjeldet og gjort det rent nå. ingen synlige feil på det iallefall. Men kan jo ha tatt kveld det som er inni der.

Skal prøve og skru av slangen til bensinen etterpå og se om det kommer noe ut der for og ha utelukka det iallefall

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er vel helle den delen der gassvaieren går inn på. måtte bytte hele den store klæden jeg. men vet ikke om det er lik på passaten 98 mod og den bilen du har da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den du har Tor Erik er elektronisk og uten vaier. Med tanke på at feilen ikke ville slettes i dag heller, så eg holder en fing på gasspjeldet/gassregulatoren eg også. Du kan jo prøve å låne fra en annen med el. spjeld. Eg kunne lånt deg, men eg har vaier ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde og ta av bensinslangen som går til fuelrailen over dysene men der kom det ikkje ein dråpe..

Er det sånn at visst filteret er tett så stopper pumpa pga mottrykk? (hører ingen lyd av pumpen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal filteret være potte tett altså. Lite sannsynlig. Pumpa stopper heller ikke, da den har trykkregulatoren inni tanken, og vil derfor kjøre retur rett i tanken igjen om filteret var tett.

Satser en hundrings på at det er pumpa din som er kaputt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bilen min returslange da? Ser kun ein bensinslange som kommer fram til fuelrailen.

Er det noen måte og måle seg fram til om pumpa er gåen?

Noen her som har samme biltype som kan bekrefte/avkrefte at du hører bensinpumpa når du vrir om tenninga?

Tenkte kanskje filteret var frossent men er større sjanse for at pumpa er gåen da?

Vil du få feilmelding på evt gasspjeld om bilen ikke får bensin?

Og deffekt bensinpumpe vil ikke komme opp ved diagnosetest i vag com?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.