Bilen min stoppet når den gikk på tomgang, nå starter den ikke lenger?

Anbefalte innlegg

Det er ikke noen returslange nei. Det er fordi Pumpen har trykkregulatoren inni tanken, og trykket settes der. Derfor trenger man ikke retur ifra fuelrail. Om du tar opp lokket under sitteputa/bagasjen hvor man tar ut pumpe, skal du høre om den går. Men, hør nå her. Når det ikke kommer bensin, er det 95% sjangs for at det er pumpa som streiket. Disse streiker hele tiden på 1.8T. Er ikke noen kunst og skifte den heller.

Og nei, det kommer ikke noen feilkoder om pumpa ryker. Du kan ha en feil på gass spjeldet i tilegg, men den gjør ikke at det ikke kommer bensin. Det kan og være den kommer som en følgefeil av at motoren ikke får bensin når du drar rundt motoren. Fiks bensintilførselen først, så ser du om du fortsatt har feil på gass spjeldet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører på min B6 at bensinpumpa lader opp trykk når jeg vrir om tenning.Så holder en knapp på bensinpumpa jeg også. Eneste returen av bensinen sitter vel på bensinfilteret.

Hilsen Kenneth L T

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, får ta en ringerunde i morgen og skaffe meg ny pumpe da.. Så får jeg heller ta og skifte den i helgen og satse på at det er i orden da!

Takker for svar så langt iallefall! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hører på min B6 at bensinpumpa lader opp trykk når jeg vrir om tenning.

Den originale pumpen (som streiket hos meg) hørte jeg ikke når jeg vred om tenningen men den Møller nå har installert hører jeg veldig godt det lille sekundet fra jeg vrir på nøkkelen til motoren starter. Antar de må ha satt inn en litt kraftigere versjon...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg tvangskjørt pumpa og det fungerte av og til..

Den startet når jeg slo på toppen av den.

Det vil vel si at den er deffekt?

Kom ikke ut bensin noen plasser iallefall, verken framme i motorrommet eller den slangen som går ut av toppen på pumpa.

Og det er den pumpa som er bak passasjer setet sant? :P

Er det fra den slangen på toppen her at bensinen skal komme ut og gå fram til motoren? pic12.jpg

Pumpa står forresten nedi tanken enda da jeg ikke har fått den ut. Er det bare og vri den mot klokka så er den ute? Var litt redd for å ta i da alt nedi der er jo bare plastikk.: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Satser 150,- på at det er pumpen:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan du være 100% sikker på at pumpa din er ferdig. Må bruke litt makt for og få ut den pumpa. Sitter ganske godt på en O-ring nedi der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får jeg prøve litt mer i helga med og få den ut :)

Er ganske sikker på at det er pumpa jeg også nå så prøver og skaffe meg ei ny.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle visst ikke være så lett og skaffe seg ny pumpe gitt.. Har ringt halve norge etter ei nå. Endte opp med ei pumpe fra møller i bergen til den kjekke pris av 4400,-: gråter :

Så håper jeg skal få den til fredag..

Er veldig i tvil nå da.. Har tatt ut pumpa og kjørt den i ei bøtte med vatn og da kommer det bensin ut. Såklart så knakk tappen der som bensinslangen på pumpa går innpå i kulden :(

Så ny pumpe må jeg jo ha alikevel. Håper bare at det pumpa som er problemet siden den er såpass dyr..

Kan det alikevel være pumpa selv om den går når jeg tvangskjører den i vatn?

fikk jo tvangskjørt den nedi tanken og da kom det ikke ut en dråpe: klø :

Når jeg tvangskjører den i friluft og rister på den så kommer det masse rare lyder iallefall så får håpe at problemet er løst når den nye pumpa kommer :)

Visst ikke så vet jeg ikke helt hva jeg kan sjekke..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min gamle audi 80 stoppa midt på hovedveien her med gåen bensinpumpe.. Ikke livstegn. Helt til jeg tok den ut av tanken, da var det fart i den. Allikevel var den død, og bilen fyra med en gang jeg fikk i nye pumpa :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja ny pumpe er som sagt i bestilling så håper den kommer snart! :) Fikk bekreftet at det var pumpa jeg også nå. Fikk den til og pumpe når den lå løst i tanken og bilen startet med en gang. Så er nok en dårlig kontakt inni pumpa eller noe lignende. Da slepper jeg iallefall tenke på at det er noe annet enn pumpa :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men kunne du ikke bestilt hos f.eks torshov? Jeg ga 500kr for en sprell ny pumpe til passat 16v... mot 3000kr hos mekonomen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle visst ikke være så lett og skaffe seg ny pumpe gitt.. Har ringt halve norge etter ei nå. Endte opp med ei pumpe fra møller i bergen til den kjekke pris av 4400,-: gråter :

Kunne du ikke bestilt den hos Hellanor istedet til en hyggeligere pris??

bensinpumpe.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm.. fant ikke det ut før nå jeg :(

Har ringt over alt i dag føler jeg.. Ingen kunne skaffe til meg.

Meca, mekonomen, noen lokale, norsk bildelesenter kunne skaffe men tok ei stund..

men om jeg har sagt jeg skal ha ei pumpe hos møller men ikke kommer og henter den.. hva skjer da?

kunne jo såklart ha sjekka bedre opp i det med pumpe hos hellanor imorgen om det er en mulighet ja..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klart det må jo være lov å ombestemme seg! Du har vell uansett 30 dager åpent kjøp så lenge du ikke har tatt i bruk pumpen eller brutt embalasjen. På en så ny bil er det jo selvfølgelig best å kjøpe nye deler..gi best magefølelse..men skulle man være i pengenød kan man jo altids sjekke ut denne muligheten også.. lykke til!

http://www.bildelsbasen.se/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.