#1 Skrevet Januar 26, 2010 Er det noen grunn til å få dekk og felger godkjent i vognkortet? Jeg lurer på å få tak i 20" til sommeren. Er det noen heksekunst å få det godkjent? Hva slags papirer trenger jeg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 26, 2010 Link, kjøretøyforskriften Er ikke behov for godkjenning, så lenge du holder deg til kjøretøyforskriften §13-1 punkt 6. Skal du utenom denne (forskjellig dimensjon foran og bak, for stor endring av innpress e.l) må/bør du ha TUV dokumentasjon e.l for å godkjenne desse.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 26, 2010 jeg finner kun tuv til 8,5*18 ET 35 til denne bilen men, det kan jeg ihvertfall skaffe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 27, 2010 Er det noen grunn til å få dekk og felger godkjent i vognkortet? Jeg lurer på å få tak i 20" til sommeren. Er det noen heksekunst å få det godkjent? Hva slags papirer trenger jeg? Det enkleste er å kjøpe felger med TUV, da kan man få TUV på 20 tom, som f.eks her fra RH: http://www.rh-alurad.de/gutachten/RZ-053925-B0-041.pdf Det skal forsåvidt ikke være nødvendig med TUV på andre hjul enn orig. sålenge man holder seg innenfor 5% på omkrets/diameter, 15mm på offset og hjulet ikke subber eller stikker utenfor, men TUV gjør alt så mye lettere. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...