felger skal lakkes, men trenger litt tips/råd

Anbefalte innlegg

Jeg skal lakke noen felger, og skal snart begynne å pusse de ned å gjør de klare til lakk. så da tenkte jeg å ta turen til biltema og handle inn pussepapir og det som jeg måtte trenge, men hva trenger jeg? og hvilke pussepapir er riktig for denne jobbe? og så lurer jeg på om denne primer/filler funker til dette: http://biltema.no/no/Bilpleie/Maling-og-lakk/Primerfiller-for-billakk/

og så til selve lakkjobben. de sprøytene de selger på biltema, funker de greit eller?

Ellers vist noen har noen tips og råd så er jeg takknemlig for det:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg laka noen RS4 felger en gang, da sparkla jeg først all kantkjøringen å riper, så brukte jeg våtslipepapir ca 800, sånn for at lakken skulle sitte, primet 2 ganger å lakket 2 ganger med samme lakk kode som bilen å til slut 2 ganger med klarlakk. ble sinsykt bra

alt som jeg trengte fikk jeg på Billakkspesialisten på ST. haugen.

sa bare at jeg skulle lakke alufelg

tror de biltema sprøytene holder til feks. lakk av felg å lister, men ville ikke tat en dør eller et panser med den, kan se for meg at den spytter lit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde ikke noe spesielt problem med selve lakkeringen med biltema sprøyta. Fikk lakkert 2 skjermer på en a4 med bra resultat utenomat noe reagerte da. Men det er ikke sprøyta. Men det å rengjøre den gjorde så jeg ødela den ene, litt lav kvalitet på dysa som sitter skrudd noe jævlig fast så den gikk jo tell helvete. Men hvis di skal sprøytelakkere en gang på f.eks felgene skal den funke helt fint:) Det går å rense sprøyta å ta den fra hverandre, bare vær forsiktig!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På aluminium må du bruke en syreprimer(etch primer) først, og så vanlig primer eller fykker oppå der igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På aluminium må du bruke en syreprimer(etch primer) først, og så vanlig primer eller fykker oppå der igjen.

hvor får jeg tak i dette? Men tror det er lakk på de fra før og så skal jeg bare pusse de litt, så jeg kommer ikke ned til aluminiumen da?: klø : Trenger jeg denne syreprimeren da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger kun syreprimer om du kommer ned på ren aluminium.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.