Suse/sugelyd fra bensinpåfylling A4 B5

Anbefalte innlegg

Som topic, en 96 A4 1,8tq har en høy suse/sugelyd fra bensinpåfyllinga når motoren går, lyden blir svakere om man løsner lokket så vidt.. Har ikke fått kommet meg under bilen og kikket enda men er det noen som har noen ide om hva som er galt ?

Mvh Ole Kristian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tenkt den tanken ja, hvor bruker det på å tette seg.. ? Tanken har vært nede før kjøpte bilen ser jeg på verkstedfakturaen, mulig de har fått klem på slangen/røret da..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tankutluftinga sitter jo rett ned under bensinlokket, har du fått vann nedi der og så har det frosset kansje?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, har vært sånn siden hun fikk bilen, og har også hatt bilen inne på jobb til tining for noen uker siden, så is er det neppe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har samme problem på min, lurer også på hvordan denne lyden kan elimineres.

Oppdaget dette på sommeren, så utetempen har ikke innvirkning på dette etter min erfaring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik er det på min også, og slik har det vært en stund. Det kom i etterkant av at jeg hørte surkling under bilen bak høyre framdekk, og regner med det er i sammenheng med aktivt kullfilter. Taktventilen i motorrommet har også sluttet å "takte", så regner med denne er ødelagt... Mulig at kullfilteret også er tett

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, er kullfilteret noe som kan tømmes/renses.. eller må hele filteret (plastikkboksen) byttes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kullfilteret må nok byttes viss det er tett/ødelagt vil jeg tro. Han jeg prata med på på møller mente det var lite sansynlig at det var filteret ut i fra salgstall på dette de siste årene. Fikk i alle fall pris på filter : 1028.00,- og ventilen : 1193,-

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm, dette var intressant. Når bilen min står å går på tomgang, så suser det i bensintank lokket, er ikke det bensinpumpa som suger bensin da??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.