Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer 20" på min -07 A4 cab.

Har sett meg ut felger som er å få i 8,5x20, og 10x20.

Noen som vet om det går med 10x20 bak?

Bilen har ikke quattro,og skal ha coilovers.

Mvh

Roger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Vurderer 20" på min -07 A4 cab.

Har sett meg ut felger som er å få i 8,5x20, og 10x20.

Noen som vet om det går med 10x20 bak?

Bilen har ikke quattro,og skal ha coilovers.

Mvh

Roger

Offset/ET på felg og dekkdimensjon betyr alt for om 10x20 går bak eller ikke. ET35 med 225 eller 235/30 foran funker bra, men du får et "dilemma" bak fordi 235 på 10 tom blir superstrekt og 265 eller 275/25 vil subbe godt hvis ikke ET er 50+. Ville satset på 8,5 rund baut hvis ikke 10 toms felgen er sjefskul med ekstra bred kant e.l. Uansett må nok ET være oppmot 45 for å ha en sjans til å komme innunder skjermen, og strekt dekk hjelper deg lite for felgen vil subbe rett i skjermen : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Takker for svar.

Har ikke sjekket om kanten er mye feitere på 10x20.

Faller nok på 8,5" skal du se.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

8,5x20" er null problem i hvertfall.Jeg bruker 8,5x20" ET43 på min B6.B6 og B7 er jo like mtp understell/chassis. :)

Men skal du ha de helt ut i skjermbuen,kan du med fordel bruke 8,5x20" og ET35. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører 8,5x20 ET 40 med en 5mm spacer bak. Ingen subbing.

Dekkene er 235/30x20 av merke Falken 452. Det er ikke av de smaleste dekkene som f.eks Nankang og Pirelli.

10x20 vil nesten sikker by på problemer. Som Runar sier vil nok dekket gå innenfor hjulbuen men felgen vil ta direkte i hjulbuen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

9x20 et 37 med 235 dekk å masse senk går også smertefritt bak, men krever valsing foran.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører 8,5x20 ET 40 med en 5mm spacer bak. Ingen subbing.

Dekkene er 235/30x20 av merke Falken 452. Det er ikke av de smaleste dekkene som f.eks Nankang og Pirelli.

10x20 vil nesten sikker by på problemer. Som Runar sier vil nok dekket gå innenfor hjulbuen men felgen vil ta direkte i hjulbuen.

Har kjøpt felger i 8,5x20 et35.

Tror du det går med Falken 452 i dim 235/30/20 foran uten valsing,og med masse senk?

Evnt noen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt felger i 8,5x20 et35.

Tror du det går med Falken 452 i dim 235/30/20 foran uten valsing,og med masse senk?

Evnt noen som vet?

Lurer på akkurat det samme her, har lest meg frem til mange forskjellige svar, fekk svar på pm med en som hadde kjørt med 8,5x20" et35 med 235/30-20 dekk. Og han sa at det subbet både foran og bak i ytterkant på hjulbuen, så dersom jeg ikke ville det skulle subbe, så måtte jeg la vær å senke, eller eventuelt inpress på 43.... Det var på en b7 avant, håper noen kan legge inn svar på de spørsmålene som popper opp her, slik at folk slipper å kjøpe seg dyre felger/dekk for så å finne ut at det ikke passet alikevel.

Mvh Kennet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer på akkurat det samme her, har lest meg frem til mange forskjellige svar, fekk svar på pm med en som hadde kjørt med 8,5x20" et35 med 235/30-20 dekk. Og han sa at det subbet både foran og bak i ytterkant på hjulbuen, så dersom jeg ikke ville det skulle subbe, så måtte jeg la vær å senke, eller eventuelt inpress på 43.... Det var på en b7 avant, håper noen kan legge inn svar på de spørsmålene som popper opp her, slik at folk slipper å kjøpe seg dyre felger/dekk for så å finne ut at det ikke passet alikevel.

Mvh Kennet

Hvorfor droppe senk eller valse i stykker skjermene når det hele er så enkelt som å bruke 225/30 dekk?

235/30 og ET35 kan nok subbe litt på A4 B5-B7 ja og Falken FK452 gjør bare saken verre, da dette er noe av de bredere dekkene man får.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor droppe senk eller valse i stykker skjermene når det hele er så enkelt som å bruke 225/30 dekk?

235/30 og ET35 kan nok subbe litt på A4 B5-B7 ja og Falken FK452 gjør bare saken verre, da dette er noe av de bredere dekkene man får.

Fordi at da er man helt på bærtur når det gjelder load index, må være 89 for å få det godkjent i vognkort, mens 235/30-20 har en load index på 88, så er vel i beste fall 225 dekkene rundt 83 i load index. Da er man rævkjørt uansett når man kommer på biltilsynet for å få skriften i det lille vognkortet...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi at da er man helt på bærtur når det gjelder load index, må være 89 for å få det godkjent i vognkort, mens 235/30-20 har en load index på 88, så er vel i beste fall 225 dekkene rundt 83 i load index. Da er man rævkjørt uansett når man kommer på biltilsynet for å få skriften i det lille vognkortet...

Da får man vise bilen med noen andre hjul da, heller det enn å valse i stykker skjermene. Et kompromiss kan være å finne et smalere 235/30 dekk, f.eks Dunlop eller Pirelli.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er bare ikke så fan av dekkstrekk: grønn ::

Synes det er stygt når du ser felgkanten er langt utafor dekksiden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da får man vise bilen med noen andre hjul da, heller det enn å valse i stykker skjermene. Et kompromiss kan være å finne et smalere 235/30 dekk, f.eks Dunlop eller Pirelli.

Det er altids en mulighet, men jeg liker for min del at alt er "iorden", slik at jeg er sikker på jeg slipper noe tull med dei på biltilsynet. Annen ET på felgen er vel en god mulighet, og heller moderat senk:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.