Anbefalte innlegg

Hei.

Driver å bytter kam og løftere på en 19 PD-motor.

På kamlagrene var det slitasjemerker, kunne ikke kjenne noe spor. Lurer ganske enkelt på om det går an å bruke disse videre på (nesten) ny kam?

Se bildevedlegg:

DSCF1266.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

di der bør du bytte ja, skal ikke se slik ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Disse lagrene der bør nok byttes ja, Motor-teknikk i Oslo har disse på lager jeg bestilte

til en kunde i forrige uke, mener og huske at det kostet 500 +mva for et sett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legger ved et bilde av kam og løfter. Hva er det som kan forårsake dette? Kun en løfter som er så ille, i tilegg er det 3 løftere som har mindre groper, resten er fine.

Selv tenker jeg enten gammel olje, feil olje, samt jeg skal sjekke sila på pumpa.

Noen andre som har ide til årsak? Jeg stusser mest på at hver løfter er så forskjellig slitt..

DSCF1267.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viktig å bruke riktig olje ja, husker ikke i farten hvilken klassifisering 507.00 eller noe.. Lite feil på disse i norge mot i usa osv, pga der bruker di visstnok feil olje. Kjør på 15.000km intervaller. ikke noe mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.