justere høyden på senkesett

Anbefalte innlegg

Hei

Har et autostyle justerbart senkesett, vil nå ha bilen høgere opp pga den er alt for lav...

Nedert på demperen er det en "mutter" som skal skrues oppover for å heve bilen..

Men det verktøyet blir ubrukelig når jeg hever den mer en 4cm pga kommer ikke til lengere da..

Har prøvd og tatt ut hele fjerbenet, så heve den, men når jeg skulle skru på dritten igjen så får jeg ikke feste nede på demperen, da jeg overhode ikke har sjangs til og presse den opp og "over" til feste...

Er heller ikke mulig og presse forstillingen lengere ned...

Noen tips?

Løsningen: Ta av begge endeleddene, så er det bare å bruke verktøyet som kom med senkesettet :D, pluss en god del crc556 og olje..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett på fjærklemmer på hovedfjæra og smør gjengene godt inn med f.eks. 5-56, så kan du skru justeringsmutteren med håndkraft (forutsatt at ikke gjengepartiet er rusta, da. I så fall må du bruke hakenøkkelen, som da i mellomtida er blitt brukelig;)).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hm, problemet er at skruene på fjerklemme tar i chassiet da, men får prøve på nytt idag..

Takk for tipset :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I så fall kapper du boltene på fjærklemmene slik at de passer. Det er ikke stort man skal avlaste hovedfjærene før man greier å skru justeringsmutteren. Hjelpefjæra er aldri noe problem å komprimere f.eks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må jeg ta ut fjerbenet, så stramme fjera, sette på fjerbenet, og så slippe på fjera?, er vell en mulighet..

Må av med fjerbenet idag på ene siden da jeg skal bytte fjerbenslagret..

Demperene er helt ny, så rust er det enda ikke komment på...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.