#1 Skrevet Januar 26, 2010 har hatt problemer lenge med golfen min, en syncro 1,8gt golf 2. den lader ikke, prøvde først bytte batteri, så børster/regulator og når det ikke funket så fikk jeg tak en brukt dynamo. men den vil fremdeles ikke lade. noen som har en ide om hva problemet er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 26, 2010 Lyser ladelampen i instrumentet? Er en tynn ledning på dynamoen som går opp til instrumentet. er ikke denne koblet til så vil ikke dynamoen lade. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 26, 2010 Lyser ladelampen i instrumentet? Er en tynn ledning på dynamoen som går opp til instrumentet. er ikke denne koblet til så vil ikke dynamoen lade. takk for svar, den lyser når jeg vrir om nøkkelen men når bilen starter så lyser den ikke meire. skal vel egentle lyse når dynamoen ikke lader? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 26, 2010 takk for svar, den lyser når jeg vrir om nøkkelen men når bilen starter så lyser den ikke meire. skal vel egentle lyse når dynamoen ikke lader? Høres ut som det funker som det skal. Hvor mye volt har du på dynamoen når bilen går? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 26, 2010 mellom 11,2-12,5 virker det som, å da lyser ikke ladelampa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 26, 2010 og dette er målt rett på dynamoen og ikke batteriet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 27, 2010 ja, stemme 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 27, 2010 det er alt for lite hvis bilen går.. bør vel være hvertfall 13.5v helst 14v Stor laderegulator kjøpte du da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 27, 2010 14,4v 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 27, 2010 jeg har å satt 14.4v i passaten. der kommer det akkurat 14v ut av dynamo.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 27, 2010 noen som har flere tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 27, 2010 Om du får låne et instrumentpanel fra en annen Golf 2 så ville jeg ha prøvd med det. Tror feilen sitter i instrumentpanelet, dette såfremt alt er koplet rett på dynamoen og ledningene har god kontakt. En tynn ledning, som regel blå, skal koples på D+. Tykk rød på B+. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 27, 2010 Har panel du kan få låne jeg, Paul 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 27, 2010 takk for hjelpen folkens ser ut som jeg har funnet feilen nå. prøvde dette her først: "Prøv å ta av den blå ledningen på dynamoen og legg den til jord. Da skal lampa lyse da du slår på tenninga. Gjør den det er alt frem til dynamo i orden." Å det funket som det skulle, så fant jeg ut at jeg skulle prøve stramme reime for den har laget litt ulyder for meg så tok la press på reima og når jeg stramma reima så starte den og ladet:o skal få tak i ei ny reim i morgen og prøve at da:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...