#1 Skrevet Januar 27, 2010 Vet ikke om dette er noe "jeg føler" eller om det er ett reelt problem... Kjøpte meg en S4 for ett par uker siden, og har brukt den nå kvar dag uten problemer, men jeg syns bilen begynner å høres "kvelt" ut når jeg drar på, og jeg føler ikke at jeg får samme "skubbet" i ryggen når jeg gir gass... Og at femmerlyden ikke er så markert som den var når jeg først begynte å kjøre den... Bilen hørest og følest helt normal ut ellers, ladetrykket kommer på samme tidspunktet, eneste at den har lett for å dø ut når jeg har kjørt lenge på cruisecontrol og girer (når turtallet faller detter den nesten helt til 0 før den stabiliserer seg på 900omdreininger når tomgangsregulatoren reagerer... men det har den gjort hele tiden) Bilen har blitt kjørt med dumpventil og vekkplukket resirkventil (venter på orginalslange som skal være der slik jeg får den på igjen, bare blitt kjørt i 2uker uten). Har lest at du kan ødelegge katalysatorene når du kjører uten resirk, kan det være dette som skjer? Hørest ut som lyden har forandret seg, den bråker litt mindre syns jeg... Kan nemne at der er to 2,5toms rør fra katalysatorer og helt bak til 2 lyddempere... Ingen ulyder heller... Noen som har en ide hva det kan være, og om det kan være katalysatorene ? Skal ta komp test og få en kompis til å teste bilen idag... Kan hende det er bare jeg som har gjort meg kjent med bilen og ikke kjenner det samme draget lengre... Takk for alle svar! - Daniel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Februar 2, 2010 Løsning funnet, ser nok ut til at det var ett tidlig tegn på at hallgiveren begynte å gå istykker... 2 dager etter dette tok den kvelden Skiftet den og nå går bilen skikkelig igjen ) - Daniel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...