Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 97mod Audi A4. Som er omtrent så å si strøken i lakken. Kunne tenkt meg å tatt en polering og lakkforseiling av denne. Og har sjekket litt på nettet, de jeg har funnet som jeg kan tenke meg å bruke er disse BilpleieExpressen i fredrikstad, eller HM Centeret som holder til i Sarpsborg. Eller Iseveien bilpleie i Sarpsborg

Er det noen her inne som har erfaringer med noen av disse??

Hvordan fungerer lakkforseiling, er det noe man MÅ forsette med hvis man først begynner med?? Holder det i flere år?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I det området der ville jeg hørt med Christer Antonsen her i klubben. Han gjør garantert en minst like bra jobb ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaringer med han da? Hvor holder han til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mm, diamondbrite så faktisk ikke så dumt ut. Men så se holder til i Jessheim.

De tre som jeg ramset opp er de som er her nede jeg bor, så jeg går nok for en av de, men vil gjerne høre hva andre mener om disse stedene...

Men takk for tipset.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant det akkurat på sidene dems også, noen som har erfaring derifra da?? Egentlig har jeg mest lyst til å prøve en av de tre jeg nevnte, hvis noen har noen erfaringer fra de.. Skal ha hørt at iseveien bilpleie er ganske bra..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Christer er forfatteren av denne tråden, og jeg går absolutt god for hans kompetanse og resultater.

Har en kompis som prøvde Diamondbrite. Han gjør det ikke igjen, da det ble dyrt, og han kunne gjøre like god jobb selv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

så faktisk ganske enkelt ut ja, hehe..

Men jeg lurer faktisk på om jeg skal gå for et bilpleie sted som bruker K2000 jeg, synes personlig dette ser ut som et kjempe bra produkt ;) Noen som vet om hvis jeg først begynner med dette, er dette noe jeg MÅ forsette med i all tid da??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

k2000 er jo bare et navn er det ikke??han som driver k2000 selger jo tefcar lakkforseiling

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville bare si til de av dere her inne som er int i bilpleie at jeg har idag ringt rundt og hørt på mye ang lakkforseiling, osv.

http://www.bilpleieexpressen.no

De hadde kun 1års holdbarhet på lakkforseilinga si.

Prisen var 2150kr for en Audi A4 Stasjonsvogn

http://www.hmcenteret.no

De hadde faktisk hele 5års garanti, og man trengte ikke noen form for etterbehandling

Prisen var 3650kr, for samme bil.

Dette er jo mye mere for pengene spørr du meg, ettersom den holder i 5år.

Kunne også få motorvask itillegg, 195kr.

http://www.iseveien.no

Iseveienbilpleie kunne ikke gi meg noen pris, de ville se bilen først, men de hadde lakkbeskyttelse som holdt alt ifra 1 til 5år, var hva du gjorde ut av det selv sa han. Og der måtte lakkforseilinga vedlikeholdes, etter hva jeg forsto av han fyren.

Så min konklusjon er at HM Centeret er best, de bruker en lakkforseiling som heter K2000, den har lang holdbarhet, lett å holde ren, de flerste riper forsvinner, ingen polering, og de påsto faktisk at lakken på bilen blir BEDRE enn på en ny bil =) hehe

Er det noen her som har vært borti K2000 lakkforseiling da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5 år uten vedlikehold høres litt rart ut for meg emn hvis de sier det så... den 5 års garanti med etterbehandlling en gang i året har jeg vært borti linken viste til var fra 1999:confused:

hadde det på saaben til mamma for 20 år siden derfor jeg lurte om den finnes ennå. hadde sånt klistremerke med k2000 på i ruta på bilen

står på siden dems med inntil 5 års holdbarhet så da er det ikke sikkert det holder i 5 år;)

jeg hadde heller gjort noe med bilen en gang i året utrolig mye slitasje på 5 år.så syns det er bedre og få den strekt opp en gang i året men det er min mening

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfaringen med slike produkter tilsier vel at de færreste preller vann noe særlig lenger enn 6mnd på en bruksbil....

Kikk litt på http://www.detailersclub.no og still samme spørsmål der ;)

Der er vel mesteparten av de flinkeste bilpleierene i landet, samt en del vanlige folk som meg selv....

Hvis du ser på http://www.scandicshine.no så har vel de en avdeling eller to på østlandet, og de gjør en SKIKKELIG jobb.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.iseveien.no

Iseveienbilpleie kunne ikke gi meg noen pris, de ville se bilen først, men de hadde lakkbeskyttelse som holdt alt ifra 1 til 5år, var hva du gjorde ut av det selv sa han. Og der måtte lakkforseilinga vedlikeholdes, etter hva jeg forsto av han fyren.

Kan ikke gjøre annet en å annbefale Iseveien! Kai du snakket med tenker jeg? :) Stikk bort å ta en prat med de,så de får sett bilen. koster ikke noe det ;) Jeg drar dit om jeg skal sette bort bil hvertfall, og jeg setter ikke bilen min hvorsomhelst :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av de du nevner så er den som ser mest seriøs ut Iseveien Bilpleie. I mine øyne går det ikke ann å ta en jobb uten å ha inspisert bilen først, de med 1 år og 5 årsgaranti legger nok kun på forsegling uten å fjerne litt dypere riper eller lette vaskeriper.. Ta heller kontakt med Christer Antonsen, hvis han har tid og mulighet så hadde jeg uten å nøle latt han dulle med bilen min :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bernhard Brynildsen over her kan jeg også trygt anbefale. Utrolig kunnskapsrik kar som legger sjela si i hver bil han jobber på!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke gjøre annet en å annbefale Iseveien! Kai du snakket med tenker jeg? :) Stikk bort å ta en prat med de,så de får sett bilen. koster ikke noe det ;) Jeg drar dit om jeg skal sette bort bil hvertfall, og jeg setter ikke bilen min hvorsomhelst :)

Ja det var Kai jeg snakket med, har time hos han nå neste uke, full bilpleie utvendig, og vask innvendig =) Det blir nok bra se..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var Kai jeg snakket med, har time hos han nå neste uke, full bilpleie utvendig, og vask innvendig =) Det blir nok bra se..

Av ren nyskjerrighet. Hvor lang tid er bilen booket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av ren nyskjerrighet. Hvor lang tid er bilen booket?

Har fått inntrykk av at de bruker 8-12 timer på en bil, og det er jo rimelig overkommelig.

Hvis jeg skulle ha sendt inn bilen min på bilpleie et sted i nedre Glomma, måtte det ha blitt Iseveien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leverer bilen på ettermiddag/kveld, henter den dagen etter, på kvelden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått inntrykk av at de bruker 8-12 timer på en bil, og det er jo rimelig overkommelig.

Hvis jeg skulle ha sendt inn bilen min på bilpleie et sted i nedre Glomma, måtte det ha blitt Iseveien.

Leverer bilen på ettermiddag/kveld, henter den dagen etter, på kvelden

Det er jo slettes ikke værst!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo slettes ikke værst!

Tjaaa, for å sitere signaturen til ett medlem her: "Jeg kan vaske og polere bilen min på en time, en proff gjør det sikkert enda raskere."

Det er på ingen måte bra å jobbe for raskt med polering, ett godt resultat krever tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjaaa, for å sitere signaturen til ett medlem her: "Jeg kan vaske og polere bilen min på en time, en proff gjør det sikkert enda raskere."

Det er på ingen måte bra å jobbe for raskt med polering, ett godt resultat krever tid.

Det aktuelle sitatet er ironi...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.