#26 Skrevet Januar 31, 2010 Tjaaa, for å sitere signaturen til ett medlem her: "Jeg kan vaske og polere bilen min på en time, en proff gjør det sikkert enda raskere." Det er på ingen måte bra å jobbe for raskt med polering, ett godt resultat krever tid. Nei, sier du det? Jeg syns 8-10 timer er altfor lite for full korrigering og polering utvendig og innvendig vask/rens. MEN til og være et bilpleiefirma, så fins det en del værre firmaer som kanskje bruker halvparten av tiden. Og det at Bjørnar Kristiansen har den signaturen er en ting, men du leste kanskje ikke sarkasmen hans mellom linjene? Nå vet ikke jeg hvem du er, og det virker heller ikke som om du vet hvem jeg er. Men du tror ikke du har forsnakket deg når det kommer til bilpleie nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Januar 31, 2010 http://www.detailersclub.no/forum/topic/4930-detailers-hall-of-fame/ Whiplash er forøvrig nicket til Kenneth på det forumet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Januar 31, 2010 Nei, sier du det? Jeg syns 8-10 timer er altfor lite for full korrigering og polering utvendig og innvendig vask/rens. MEN til og være et bilpleiefirma, så fins det en del værre firmaer som kanskje bruker halvparten av tiden. Og det at Bjørnar Kristiansen har den signaturen er en ting, men du leste kanskje ikke sarkasmen hans mellom linjene? Nå vet ikke jeg hvem du er, og det virker heller ikke som om du vet hvem jeg er. Men du tror ikke du har forsnakket deg når det kommer til bilpleie nå? enig med deg der men man kan ikke ta 1500kr for lakk rens og polering og bruke 20 timer heller?da er du konk etter en uke.fleretallet er ikke like ekstreme som dere;)jobber med bilpleie selv og skulle gjerne gjort det samme som deg men da har jeg ikke jobb gitt: gråter : for vanelig mannen i gata holder det med 8-10 timers jobb noen ganger kortere men de som er mer ekstreme har jo dere detailergutta: rock : vi har veldig mange bruktbiler fra forhandlere og de skal ikke betale for mye for jobbene heller.et firma i drammen får 1400kr for full pakke allså rens,lakkrens polering motorvask av albjerk bil da kan du ikke sitte i 20 timer kan jo regne timelønna du får da.... på gamle jobben satt vi med biler i 3-5dager men der var pris nivået i en helt annen liga for og si det sånn. jeg tar cirka 1 og en halv bruktbil om dagen det vill si cirka 4000kr per dag.for og dekke lønninger husleie,strøm og resten syns sjefen at vi burde ligge på 3000kr dagen. jeg har veldig stor respekt for dere her på forumet som legger sjela deres ned i alt dere gjør når dere gjør en bil skulle gjerne gjort det samme men som jeg sa over da må jeg finne meg en annen jobb.for sjefen hadde sparket meg... vi har kvantikum med biler dere har 110%kvalitet per bil fortsatt har vi veldig fornøyde kunder og skulle det være noe de ikke er fornøyd med så fikser vi det,vi vokser for vært år og har nå problemer med og dekke etterspørsel etter jobber på frunn av at vi har et godt rykte selv om vi bare driver med bilpleie...og vi legger mer tid i de bilene vi har fra privatkunder enn en bruktbil fra en forhandler som bare er opptatt at den ser bra no ut slik at han får solgt den... og største delen av markedet allsså vanelig mannen i gate er fornøyd med det jeg gjør. du kan jo tenke deg når du sier 700kr pluss moms for utvendig og innvendig vask så får du til svar"det syns jeg var veldig dyrt.." har kunder med dyre mercer til 2 milioner og bentelyer til enda mer og de er fornøyde med det vi gjør. derfor syns jeg det er litt rart at man disser det som driver med bilpleie for at de bruker for kort tid på ting bla bla.jeg disser ikke dere og sier fy faen at det går ann og bruke så lang tid på en bil han må jo være skrudd i hue.jeg har respekt for det dere gjør,jeg syns faktisk det er helt rått det dere klarer og gjøre og gjør.ville veldig gjerne lære det selv og jeg har shina biler som har vært på utstilling og vunnet pris,men det behøver ikke være at jeg gjør en dårlig jobb for det.bare fordi jeg ikke gjør det samme som dere eller bruker like lang tid.OG JA DET FINNES MANGE USERIØSE SOM DRIVER MED BILPLEIE.men trenger ikke ta alle under en kam.kundene mine er fornøyd med den jobben jeg gjør og det er det viktigste er det ikke?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Januar 31, 2010 (endret) enig med deg der men man kan ikke ta 1500kr for lakk rens og polering og bruke 20 timer heller?da er du konk etter en uke.fleretallet er ikke like ekstreme som dere;)jobber med bilpleie selv og skulle gjerne gjort det samme som deg men da har jeg ikke jobb gitt: gråter : for vanelig mannen i gata holder det med 8-10 timers jobb noen ganger kortere men de som er mer ekstreme har jo dere detailergutta: rock :vi har veldig mange bruktbiler fra forhandlere og de skal ikke betale for mye for jobbene heller.et firma i drammen får 1400kr for full pakke allså rens,lakkrens polering motorvask av albjerk bil da kan du ikke sitte i 20 timer kan jo regne timelønna du får da.... på gamle jobben satt vi med biler i 3-5dager men der var pris nivået i en helt annen liga for og si det sånn. jeg tar cirka 1 og en halv bruktbil om dagen det vill si cirka 4000kr per dag.for og dekke lønninger husleie,strøm og resten syns sjefen at vi burde ligge på 3000kr dagen. jeg har veldig stor respekt for dere her på forumet som legger sjela deres ned i alt dere gjør når dere gjør en bil skulle gjerne gjort det samme men som jeg sa over da må jeg finne meg en annen jobb.for sjefen hadde sparket meg... vi har kvantikum med biler dere har 110%kvalitet per bil fortsatt har vi veldig fornøyde kunder og skulle det være noe de ikke er fornøyd med så fikser vi det,vi vokser for vært år og har nå problemer med og dekke etterspørsel etter jobber på frunn av at vi har et godt rykte selv om vi bare driver med bilpleie...og vi legger mer tid i de bilene vi har fra privatkunder enn en bruktbil fra en forhandler som bare er opptatt at den ser bra no ut slik at han får solgt den... og største delen av markedet allsså vanelig mannen i gate er fornøyd med det jeg gjør. du kan jo tenke deg når du sier 700kr pluss moms for utvendig og innvendig vask så får du til svar"det syns jeg var veldig dyrt.." har kunder med dyre mercer til 2 milioner og bentelyer til enda mer og de er fornøyde med det vi gjør. derfor syns jeg det er litt rart at man disser det som driver med bilpleie for at de bruker for kort tid på ting bla bla.jeg disser ikke dere og sier fy faen at det går ann og bruke så lang tid på en bil han må jo være skrudd i hue.jeg har respekt for det dere gjør,jeg syns faktisk det er helt rått det dere klarer og gjøre og gjør.ville veldig gjerne lære det selv og jeg har shina biler som har vært på utstilling og vunnet pris,men det behøver ikke være at jeg gjør en dårlig jobb for det.bare fordi jeg ikke gjør det samme som dere eller bruker like lang tid.OG JA DET FINNES MANGE USERIØSE SOM DRIVER MED BILPLEIE.men trenger ikke ta alle under en kam.kundene mine er fornøyd med den jobben jeg gjør og det er det viktigste er det ikke?? Et fornuftig innlegg. (Ja, jeg mener det.) Jeg har på ingen måte dratt noen under en kam her? Jeg har bare antydet at jeg syns det er altfor lite å kunne bruke 8 timer på noe som angivelig skal være full korrigering pluss polering og sealer/voks, og i tillegg klemme inn interiørrens og vask. Men alt med måte som du sier. Man får det man betaler for! Jeg gjør ikke jobber for Ola Normann, da dette ikke er mitt yrke til daglig, men derimot gjør jeg jobber for de som ønsker noe mer enn et Meguiars Detailingsenter klarer. Jeg har også stått inne på et bilpleiesenter og sett hva som foregår. Det er jo rullebånd effekt med 3-4 karer på en bil. Men det er vel ærlig talt ikke å fjerne riper de fleste bilpleiere gjør, men derimot fylle de? Så er kunden kjempefornøyd og bilpleiesenteret forteller bileieren at han må komme inn igjen mellom 4-6 måneder, så de kan fylle igjen ripene som kommer til syne igjen. Og nok en gang drar Ola Normann ut med strøken bil, som egentlig ikke er så strøken - men Ola vet ikke bedre. Derfor er de fornøyde. Tok forsåvet to biler før et treff, begge stilte på samme treff - begge vant. Men det innebærte totalt seks dager fordelt på de bilene og inkluderte en del våtsliping. Og forresten, om jeg skulle hatt dette som min faste jobb, så hadde jeg vært konkurs for lenge siden! Jeg har under 100 kr timen etter utgifter på produkter, leie av sted og strøm hadde vært betalt. Så er det skatt. Men jeg driver ikke med det her fordi det er en jobb, men fordi jeg har en lidenskap for det. Beklager virkelig hvis du tolket at jeg dro alle bilpleiesentere og deres ansatte under en kam. Det var ikke hensikten. Trådstarer: Du må selv vurdere hva du vil med bilen din. Om du kun skal ha den blank og lett å vaske, så går du for bilpleiesenter. Om du derimot skal koste på bilen din at riper blir fjernet istedenfor fylt igjen, høyglanspolert, alt fornyet av plast, rens av ruter, rens av interiør, fornye skinnseter, fornye gummi etc. så hadde jeg sett litt på "Bilpleie" delen på forumet her og sett om det er noen i området ditt som du syns ser flinke ut, så kontakter du heller den personen. Jeg anbefaler følgende personer fra Oslo og nedover; - Bernhard Brynhildsen (Moss) - Ørjan Andreassen (Oslo tror jeg) - Christer Antonsen (Oslo) - Bjørnar Kristiansen (Moss [tror kanskje han har gitt seg]) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Januar 31, 2010 Nei, sier du det? Jeg syns 8-10 timer er altfor lite for full korrigering og polering utvendig og innvendig vask/rens. MEN til og være et bilpleiefirma, så fins det en del værre firmaer som kanskje bruker halvparten av tiden. Og det at Bjørnar Kristiansen har den signaturen er en ting, men du leste kanskje ikke sarkasmen hans mellom linjene? Nå vet ikke jeg hvem du er, og det virker heller ikke som om du vet hvem jeg er. Men du tror ikke du har forsnakket deg når det kommer til bilpleie nå? Nei, jeg vet ikke hvem du er, men det spiller forsåvidt ingen rolle Les innlegget mitt igjen, så forstår du at poenget mitt var akkurat det som du sier. Jeg VET at den kommentaren om en time er tull, og akkurat der ligger poenget mitt, en dag tror jeg er forlite for å gjøre en fullgod jobb. Ps: nicket mitt på detailersclub er Roadrune, så som du sikkert har fått med deg driver jeg å lærer meg dette nå, men er likevel sikker på at jeg vet mer om bilpleie enn "folk flest". 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Februar 1, 2010 Et fornuftig innlegg. (Ja, jeg mener det.) Jeg har på ingen måte dratt noen under en kam her? Jeg har bare antydet at jeg syns det er altfor lite å kunne bruke 8 timer på noe som angivelig skal være full korrigering pluss polering og sealer/voks, og i tillegg klemme inn interiørrens og vask. Men alt med måte som du sier. Man får det man betaler for! Jeg gjør ikke jobber for Ola Normann, da dette ikke er mitt yrke til daglig, men derimot gjør jeg jobber for de som ønsker noe mer enn et Meguiars Detailingsenter klarer. Jeg har også stått inne på et bilpleiesenter og sett hva som foregår. Det er jo rullebånd effekt med 3-4 karer på en bil. Men det er vel ærlig talt ikke å fjerne riper de fleste bilpleiere gjør, men derimot fylle de? Så er kunden kjempefornøyd og bilpleiesenteret forteller bileieren at han må komme inn igjen mellom 4-6 måneder, så de kan fylle igjen ripene som kommer til syne igjen. Og nok en gang drar Ola Normann ut med strøken bil, som egentlig ikke er så strøken - men Ola vet ikke bedre. Derfor er de fornøyde. Tok forsåvet to biler før et treff, begge stilte på samme treff - begge vant. Men det innebærte totalt seks dager fordelt på de bilene og inkluderte en del våtsliping. Og forresten, om jeg skulle hatt dette som min faste jobb, så hadde jeg vært konkurs for lenge siden! Jeg har under 100 kr timen etter utgifter på produkter, leie av sted og strøm hadde vært betalt. Så er det skatt. Men jeg driver ikke med det her fordi det er en jobb, men fordi jeg har en lidenskap for det. Beklager virkelig hvis du tolket at jeg dro alle bilpleiesentere og deres ansatte under en kam. Det var ikke hensikten. Trådstarer: Du må selv vurdere hva du vil med bilen din. Om du kun skal ha den blank og lett å vaske, så går du for bilpleiesenter. Om du derimot skal koste på bilen din at riper blir fjernet istedenfor fylt igjen, høyglanspolert, alt fornyet av plast, rens av ruter, rens av interiør, fornye skinnseter, fornye gummi etc. så hadde jeg sett litt på "Bilpleie" delen på forumet her og sett om det er noen i området ditt som du syns ser flinke ut, så kontakter du heller den personen. Jeg anbefaler følgende personer fra Oslo og nedover; - Bernhard Brynhildsen (Moss) - Ørjan Andreassen (Oslo tror jeg) - Christer Antonsen (Oslo) - Bjørnar Kristiansen (Moss [tror kanskje han har gitt seg]) akkurat det jeg mener dere inne på her allså de over er folk jeg helt klart hadde anbefalt for de som vil ha det lille ekstra(en del ekstra da;) for jeg er kjempe imponert over de jobb loggene jeg har sett dere har lagt ut her. når vi rubber/lakkrens så sliper vi også ned men går nok ikke så langt som dere gitt.og jeg veit at du gjør dette av lidenskap og ikke for penga sin skyld kenneth defor det er så moro og se på det du gjør.må nok få lært meg litt jeg også gitt som vannsliping f.eks fikk 1.plass på gatebil med min egen bil på september treffet i fjor.her er noen bilder.heeh blir offtopic dette her: klø : ble blank i hvertfall;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juni 30, 2010 Noen som har noen erfaringer med http://www.carcarecenter.no/ Tenkte å ta en utvendig vask, og lakkrens og polering der se.. Noen som har testa lignende der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juli 1, 2010 Tim er flink i alt annet han driver med og skulle ikke forundre meg om han er flink til dette også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juli 1, 2010 En kompis av meg kjørte sin bil til et (tilfeldig) bilpleiesenter i hovedstaden for noen uker siden. Rett etter behandling så den veldig bra ut, bare enkelte RDS igjen. Nå etter noen uker med bare forsiktig håndvask har de fleste swirlsene begynt å komme frem igjen, rett og slett fordi man vasker bort fillere og oljer som har skjult ripene. Dersom man skal bruke et slikt firma, må man nesten ha inn bilen en gang pr mnd, så et spesielt holdbart resultat er det absolutt ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Juli 1, 2010 Bilpleie forretningen her i byen har et program hvor de først vasker bilen, så lakkrens, så polering. Bør man ikke også vokse bilen etter polering? Eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Juli 1, 2010 Bilpleie forretningen her i byen har et program hvor de først vasker bilen, så lakkrens, så polering.Bør man ikke også vokse bilen etter polering? Eller? Jo, man bør ha på et lag voks etter polering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Juli 1, 2010 Fikk beskjed hos bilpleie kællen her at det ikke var vits jeg ? ;/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Juli 1, 2010 Fikk beskjed hos bilpleie kællen her at det ikke var vits jeg ? ;/ Da vet jeg ikke helt hva han tenker med, fordi man skal alltid ha et lag voks til slutt. Regner med de fleste andre som har svart i denne tråden kan gå god for dette... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Juli 2, 2010 De fleste firmaer bruker en all in one polish, som også inneholder voks og skal gi en beskyttende hinne. Ikke like bra som om du legger et eget lag med voks, som jeg skriver over så er ikke dette en veldig holdbar metode. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Juli 3, 2010 Noen som kan nevne navnet på noen Meguiars produkter, som jeg kan kjøpe for å polere og vokse bilen?? Lasse Hansen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Juli 3, 2010 Skal kjøpe Meguiars, en flaske/boks med polish, og en med voks. Men synes det var ganske mange å velge mellom jeg, så hvem bør jeg velge?? Poleringsmaskin eller polergarn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Juli 3, 2010 Maskin: Om bilen din er ganske bra i lakken kan #205 og gul Meguiars Softbuff gjøre jobben på roterende maskin. På DA maskin er cyclo's små 4" pad'er gode å bruke, grønn er utrolig mild feks. Etter det kan du legge Meguiars #16 som er en holdbar og rimelig voks, men husk å legge den tynt for at det skal gå greit å buffe den av. Polergarn duger til puss av AG3, men på bilen bruker du Microfiber-kluter; bedre resultat og lettere å jobbe med. For hånd: Meguiars #66 og så avslutte med #16. Bruk en god applicatorpad og microfiber. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Juli 3, 2010 Hmm, de nummera sa meg ikke så mye. Men en ting, åssen maskin anbefaller dere til meg? Nybegynner innen bilpleie. ;P hehe. Og av produkter tittet jeg litt på: NXT Generation® Tech Wax 2.0™ Liquid Dette var tydeligvis både voks og polish.. Lønner det seg heller å kjøpe en egen polish og en voks? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Juli 3, 2010 (endret) Ellers tittet jeg på denne voksen: Gold Class™ Liquid Wax. Og denne voksen: Deep Crystal® System Polish - Step 2 Alle produkter er ifra Meguiars. Men hvilke er best? Eller lønner det seg heller å bruke: NXT Generation® Tech Wax 2.0™ Liquid kombinert med noen av de andre?? Dette var tydeligvis både voks og polish? Ang poleringsmaskin, er Einhell maskinen på Bilextra bra? elektronisk hastighet, dvs? Er dette en bra første gangs maskin? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Juli 3, 2010 Må innrømme at jeg kjenner lite til håndprodukter ettersom jeg startet rett på maskin Maskin korrigerer mye mer og på kortere tid. Kommer jo litt an på tilstanden på lakken din, men jeg er stor fan av maskin. Kan kjøpe rimelig DA på illtema eller clasern. Skal mye til for å gjøre mye feil med de, sålenge du bruker gode pads. Tar du et bilde av panseret der solen eller en arbeidslampe lyser rett på, kan vi komme med mer konkrete tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Juli 3, 2010 så de meguiars produktene er ikke for maskin??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Juli 3, 2010 Har ikke spesielt god greie på megs, men slik jeg har skjønt det, er 1-2-3 step serien laget for håndbruk og ikke maskin nei. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Juli 3, 2010 "3-stegs metoten" til Meguiar`s er beregnet til å bruke for hånd, ja. Det "går an" til en viss grad å bruke med DA, men det går kjappere for hånd. Lakkrens og polish i denne serien inneholder ingen slipemidler, skal bare smøres på og taes av. Og av produkter tittet jeg litt på: NXT Generation® Tech Wax 2.0™ Liquid Dette var tydeligvis både voks og polish.. NXT 2,0 er en syntetisk voks, ikke polish. Deep Crystal Polish (steg 2 i 3-stegsmetoden) er en polish, som du bruker før voks. Lett å få fatt på hos BilXtra. Ellers tittet jeg på denne voksen: Gold Class™ Liquid Wax.Ang poleringsmaskin, er Einhell maskinen på Bilextra bra? elektronisk hastighet, dvs? Er dette en bra første gangs maskin? Gold Class liquid Wax er også voks, men i mine øyne er du bedre tjent med NXT 2,0 -bedre holdbarhet NXT 2,0 har opp mot -om ikke like mye- holdbarhet som forseglerne til Meguiar`s. Har en Einhell som jeg bruker litt innimellom, til mindre pads, og denne fungerer bra som begynnermaskin, bedre enn f.eks en jeg testet fra Biltema. De fleste billige maskiner er underdimensjonert motormessig, men av de jeg har testet, er denne best. Har hatt den i sikkert 4 år, men den er brukt litt nå og da, som reservemaskin. Hører rykter om at Skil har kommet med en som skal være bra, mulig det er et alternativ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Juli 4, 2010 passer de padsen som er ifra Meguiar på denne Einhell maskinenen? Så NXT Generation® Tech Wax 2.0™ Liquid er en bra voks?? Deep Crystal Polish steg 2, denne kan jeg fint bruke som polish på bilen? Uten å måtte bruke steg 1 og 3, men bruke denne kun som ren polish?? Er det en bra polish? Har forstått det sånn at polish skal man bruke ca 2ganger pr.år, men voks kan man bruke ofte om man vil, stemmer det? Kan jeg da f.eks bruke NXT Generation® Tech Wax 2.0™ Liquid ofte? som en vanlig voks? Eller lønner det seg også å kjøpe Gold Class liquid Wax, som jeg kan bruke ofte etter vask? Og bruke "Deep Crystal® System Polish - Step 2" og "NXT Generation® Tech Wax 2.0™ Liquid" kun et par ganger i året? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Juli 4, 2010 Ingen som vet? passer de padsen som er ifra Meguiar på denne Einhell maskinenen? Kan jeg bruke dette opplegget? Deep Crystal Polish steg 2, denne kan jeg fint bruke som polish på bilen? Uten å måtte bruke steg 1 og 3, men bruke denne kun som ren polish?? Er det en bra polish. Har forstått det sånn at polish skal man bruke ca 2ganger pr.år, men voks kan man bruke ofte om man vil, stemmer det? Kan jeg da f.eks bruke NXT Generation® Tech Wax 2.0™ Liquid ofte? som en vanlig voks? Da blir det jo slik: Gold Class liquid Wax, som jeg kan bruke ofte etter vask? Og bruke "Deep Crystal® System Polish - Step 2" og "NXT Generation® Tech Wax 2.0™ Liquid" kun et par ganger i året? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...