Anbefalte innlegg

passer de padsen som er ifra Meguiar på denne Einhell maskinenen?

Så NXT Generation® Tech Wax 2.0™ Liquid er en bra voks??

 

Deep Crystal Polish steg 2, denne kan jeg fint bruke som polish på bilen? Uten å måtte bruke steg 1 og 3, men bruke denne kun som ren polish??

Er det en bra polish?

 

Har forstått det sånn at polish skal man bruke ca 2ganger pr.år, men voks kan man bruke ofte om man vil, stemmer det?

Kan jeg da f.eks bruke NXT Generation® Tech Wax 2.0™ Liquid ofte? som en vanlig voks?

 

Eller lønner det seg også å kjøpe Gold Class liquid Wax, som jeg kan bruke ofte etter vask?

 

Og bruke "Deep Crystal® System Polish - Step 2" og "NXT Generation® Tech Wax 2.0™ Liquid" kun et par ganger i året?

 

Alle produktene du nevner, kan du bruke så ofte du vil.

Holdbarheten på voksen varierer fra hvilket miljø bilen går i. Det er noe man snakker om til folk som IKKE liker å vokse bilen, men slik jeg tolker det liker du det godt!.

Er du glad i å vokse bil, slå deg løs om så hver dag! Bare sørg for å ha bilen meget godt vasket hver gang du skal på med polish/voks.

 

Softbuff pads fra meguiar`s kan du bruke på Einhell maskinen, men du trenger en skikkelig backing plate. Denne får du tak i der du kjøper pads, eller fra f.eks Scandic Shine.

Som nevnt i min forrige tråd er ikke disse produktene egnet for roterende maskin (som Einhell) -De er ment for å legges på for hånd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke einhell en DA maskin? Eller er DA samme som roterende maskin?? Hvilken maskin egner disse produktene seg til da? Med hånd, snakker vi om polergarn og microfiberklut for å tørke av da???

 

Polering er vel ikke bra for bilen hver dag vel??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du bruker polishen og voksen vi snakket om over her, er det ikke skadelig for lakken.

Det er ikke så mye vits å polere hver dag.. -De mest hardbarka gjør det kanskje èn gang i måneden. Strengt tatt ikke nødvendig) -NXT (voks) og Deep Crystal Polish inneholder ikke slipemidler. -

 

Her kan du lese litt forskjell fra DA til Roterende maskiner.

I korte trekk roterer jo begge, men en "roterende maskin" utvikler mer slipekraft, effekt (sliping) og varme/friksjon enn DA, i og med at den kun roterer en vei, med mer omdreininger.

Det vil si at du lettere får resultater, men sliper vekk litt og litt lakk hver gang. SLIK polering gjør man ikke hver dag :)

 

Einhell-maskinen jeg har er en roterende maskin, ikke DA -her er et bilde:

http://www.autokosmetyki.pl/images/einhell_bpps_1100E_zdjecie.jpg

 

Om du skal jobbe for hånd, få tak i påføringspads i skumgummi, samt et par gode mikrofiberkluter til buffing.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte 3stegs systemet til Meguiar.

Og NXT Generation® Tech Wax 2.0™ Liquid som jeg tenkte å ta etter hver vask, når jeg synes bilen trenger det...

Kjøpte også vaskehanske, microfiberklut, tørkeklut og pads =)

Så nå får vi håpe det blir bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag blir det nok vask og voksing av bilen. Og så blir det full rens og polish og voks til helga..

Kan Meguiar microfiber tørkehåndle vaskes i vaskemaskin, sammens med microfiber kluten jeg tørker av voks/polish med, meguiar det også. Evt vaskes på hva?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag blir det nok vask og voksing av bilen. Og så blir det full rens og polish og voks til helga..

Kan Meguiar microfiber tørkehåndle vaskes i vaskemaskin, sammens med microfiber kluten jeg tørker av voks/polish med, meguiar det også. Evt vaskes på hva?

 

Mikrofiber kan du vaske i maskin, alt varmere enn 60 grader. "Syntetisk" står det på min maskin.

Men IKKE ha i tøymykner, og bruk flytende vaskemiddel om du har

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt varmere enn 60 grader, så hvis jeg vasker den på 60grader akkurat da, da blir det vel bra.. Flytende vaskemiddel, hmm, den var værre. Trur vi kun har pulver her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går greit med pulvert og, bare ikke bruk for mye.

om det er mye gugg på klutene, skyll dem i zalovann først.. husk å skylle av godt, ellers får du skumparti på vaskerommet!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.