hvordan ta ut varmeapparatet?

Anbefalte innlegg

som sagt, er det noen som har peiling hvor det sitter fast og om mulig noen har tegninger????

haster siden jeg driver å skrur nå ser u.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som sagt, er det noen som har peiling hvor det sitter fast og om mulig noen har tegninger????

haster siden jeg driver å skrur nå ser u.

 

på hvilken bil?

Hvis det er en 100 44/C4 så ønsker jeg deg lykke til, du må ut med midtkonsollen og løsne alle tilkoblinger til vifteboksen derfra, så må du av med vanndekselet over viskermotoren/batteri osv og så skru ut hele varmeapparatboksen derfra. I korte trekk. Det tar litt tid, men er ikke noe problemjobb.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som sagt, er det noen som har peiling hvor det sitter fast og om mulig noen har tegninger????

haster siden jeg driver å skrur nå ser u.

Hvis det er Audi 80 kan jeg gi den en grundig guide :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei dette er på en 80 b3 har tatt ut dersbord å alt anna. men finner ikke ut hvor varmeapperatet er festet. men lykke til var ikke hjelpen jeg ville ha da : smil : men trenger det sikkert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er Audi 80 kan jeg gi den en grundig guide :P

 

ja dette er en 80. 88 mod

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei dette er på en 80 b3 har tatt ut dersbord å alt anna. men finner ikke ut hvor varmeapperatet er festet. men lykke til var ikke hjelpen jeg ville ha da : smil : men trenger det sikkert.

Tenker du på selve vifta eller varmeregisteret? Regner med det er registeret/radiatoren du tenker på.

 

Du må løsne slangene som går inn på registeret gjennom torpedoveggen, samt løsne de to mutterne som sitter litt lengre ned på veggen.

 

Inne i kupeen så må du løsne alle de tre wirene som går innpå varmeregisterhuset, samt løsne 6(?) klemmer som fester kanalen innpå huset. De to i bak-kant er litt ekkel og få av, pga liten plass mellom kanalen og torpedoveggen, men det går. Til slutt sitter det en eller to karrosseri-skruer som fester huset til et midre plastikkhus som sitter på mellomakslingstunnelen, som fordeler lufta ned til føttene og bakover i bilen (om bilen har dette).

 

Når du har gjort dette, skal det bare være å løfte ut hele huset. (Husk og trekk det litt inn i bilen, før du løfter opp) Varmeregisteret sitter montert med to skruer i toppen. Skru ut disse og dra ut varmeregisteret. Pass på så du ikke søler kjølevann i setene dine :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenker du på selve vifta eller varmeregisteret? Regner med det er registeret/radiatoren du tenker på.

 

Du må løsne slangene som går inn på registeret gjennom torpedoveggen, samt løsne de to mutterne som sitter litt lengre ned på veggen.

 

Inne i kupeen så må du løsne alle de tre wirene som går innpå varmeregisterhuset, samt løsne 6(?) klemmer som fester kanalen innpå huset. De to i bak-kant er litt ekkel og få av, pga liten plass mellom kanalen og torpedoveggen, men det går. Til slutt sitter det en eller to karrosseri-skruer som fester huset til et midre plastikkhus som sitter på mellomakslingstunnelen, som fordeler lufta ned til føttene og bakover i bilen (om bilen har dette).

 

Når du har gjort dette, skal det bare være å løfte ut hele huset. (Husk og trekk det litt inn i bilen, før du løfter opp) Varmeregisteret sitter montert med to skruer i toppen. Skru ut disse og dra ut varmeregisteret. Pass på så du ikke søler kjølevann i setene dine :P

 

har rensket ut alt son er i bilen så søling er ikke ett problem.

dette hørtes logisk ut. skal ut å skru det av nå jeg.

takker for hjelpen. se på prosjektet mitt så ser du hva jeg skrur på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det gjort. gikk som smurt det. så jeg må få takke for rådene. nå er det bare ledningsnettet som skal ut.

takk for hjelpen Rune Sveian. :tilber::tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare gir ett lite tips selv om du har fått det ut,er veldig greit å bruke blåsepistol å blåse ut vannet av registeret,en slepper da minimalt med søl inne i bilen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.