#1 Skrevet Januar 27, 2010 (endret) hadde et fint møte med fortauskanten i ca 30km/t Såpeglatt ute her i Stavanger. Klakk rett i fortauskanten og slo høyre framfelg vindskeiv. (alufelg) Nå stikker den liksom nok så mye utafor hjulbuen. Kan forstillinga ha blitt skeiv eller er det bare felgen som er såpass skeiv? Ser ut som jeg var heldig. Ingenting så bøyd ut. Løsnet de to boltene til demperen og fikk justert selve kamberen ut igjen. Den som har fått seg et trøkk så det ut som. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 27, 2010 hadde et fint møte med fortauskanten i ca 30km/t Såpeglatt ute her i Stavanger. Klakk rett i fortauskanten og slo høyre framfelg vindskeiv. (alufelg) Nå stikker den liksom nok så mye utafor hjulbuen. Kan forstillinga ha blitt skeiv eller er det bare felgen som er såpass skeiv? Fort gjort at forstilling blir skeiv ja, bærearmer endeledd/styrestag osv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 27, 2010 huff. Da er det sikkert noe som er skeivt tenker jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 28, 2010 (endret) Ta en skikkelig 4 hjuls kont:) Da vil du se offset ( om noen av hjulene står lenger fram enn det andre eller omvendt ) på for og bakhjul og alle hjulstillinger. Vil lett se om noe er skeivt da. Og er det såpass lite at det ikke gjør noe, så justerer du hjulvinklene. Offset vil påvirke kjøreegenskaper i sving, da vinklene vil bli feil. Det vil jo også retsen av vinklene selvfølgelig, som spissing og camber som du nevnte:) Edit: Du kan jo grov kontrollere ( "the budsjett way:)" ) ved å finne kontroll punkter under bilen som du vet er faste, og måle fra punkt til punkt på begge sider og sammenligne mål. Koster vel rundt tusen lappen for kontroll og justering av forstilling hos et merkeverksted. Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...