2004 A4 blir ikke varm på tomgang.

Anbefalte innlegg

Har et problem med at det ikke blåser noe særlig varmt i bilen når den går på tomgang. Dette skjer selv om jeg har kjørt lenge med bilen. Så fort jeg ruser motoren til 2000 omregninger begynner det å blåse varmt.

Noen som har forslag til hva som kan være feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være vannpumpen som er defekt. Har skjedd på enkelte motorer at pumpehjulet løsner delvis fra akselen slik at sirkulasjonen blir for dårlig, og da er symptomene i beste fall som du beskriver, i verste fall stopper sirkulasjonen helt opp og motoren koker..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki. Tenkte jeg skulle prøve å bytte termostat først. Har også hørt at det kan være et filter ved varmeapparat-registeret som kan være tett. Er vist en pumpe i forbindelse med det som begynner å jobbe ved 2000 omregninger og da blåser det varmt. Vet ikke om det kan være det filteret jeg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er diesel så tar det veldig lang tid før den blir varm, men det er normalt: rock :

Oki. Tenkte jeg skulle prøve å bytte termostat først. Har også hørt at det kan være et filter ved varmeapparat-registeret som kan være tett. Er vist en pumpe i forbindelse med det som begynner å jobbe ved 2000 omregninger og da blåser det varmt. Vet ikke om det kan være det filteret jeg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

min blei ikke varm ... bytta termostat og da blei det kanon igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki. Er ikke diesel. Er bensin, 1.8T.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.